MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Marie - 4 oktober 2009 12:39

TACK!!!

Tänk att vänners ord kan vara så betydelsefulla för en människa som inte mår 100% bra.
Om ni bara visste, jag är så glad att jag skrev detta inlägg i helgen.
Det är inte så dumt ändå att kunna få förklara sej.
Tack kära ni som bryr er, det värmer, ska ni veta!


Det är så skönt att veta att andra varit med om samma sak, att man inte är ensam.
Även om det inte är roligt att andra oxå har drabbats av detta, inte menar jag så. Men just det här att andra VET vad jag talar om. En tröst är oxå att jag ser att andra tagit sej igenom och nu mår bra. Jag vet ju egentligen att jag oxå mår bra om jag tar det lungt. Jag mådde bra hela sommaren, jag mådde bra ända tills för några veckor sen.
Sen stupar det igen.
Det värsta är att det ju inte är första gången jag varit här på botten.
Det är ju så himla typiskt att jag nu är på botten igen, när jag en gång hade tagit mej upp.
Jag vet inte vem eller vad jag ska skylla på....jobbet, arbetssituationen, arbetsmarknaden, eller mej själv.
MEN jag tycker inte att jag kan skylla på mej själv!
Jag har gjort allt för att inte komma hit igen, utom min stora dumhet at gå tillbaka till det ursprungliga jobbet.
Men vad har jag för alternativ?
Näää som jag ser, inget!!!
Efter att för två år sedan vara i just den här bottenlösa skiten, har jag sakta men säkert jobbat mej upp, gått i samtal, arbetat- men bara 50%, släppt på kraven som jag alltid haft, jag har skippat många "måsten", säger numera ifrån när jag inte orkar (vilket jag har fått mycket skit för ifs).
Så kommer den dagen, då jag är piskad till ett beslut.
Försäkringskassan säger att jag är för frisk för att inte jobba 100% , jag hade ju tilloch med "provat" på ett annat arbete på 75% som kyrkvaktmästare, och det funkade. Ja det funkade pga att de andra kyrkvaktmästarna tog alla tunga jobb, så jag kunde egentligen bara glida omkring o göra det lätta. Tack för de killar.
Men nu hade jag ju visat att jag kunde!!!!!
Så då säger Försäkringskassan att de inte kan göra något mer. Tack o Adjö. utförsäkrad.
Arbetsförmedlingen har släppt mej..jag som är så glad o trevlig måste ju lätt få ett jobb, sa min handledare. Tack och Adjö. Jaha!
Facket säger, du ahr inte varit med i facket tillräckligt länge för at få ersättning från oss....tack o adjö.


VAD återstår då? Socialen???? NÄÄÄÄ...

Jag går ju tillbaka till mitt jobb, förstås! Heltidsjobb och så ...rakt ner i avloppet...tack och adjö!
VAD återstår för mej nu? Läkaren på onsdag, vad säger hon, jo jag vet att hon tycker att det är rent ut sagt för Jä....t! Hon kommer att sjukskriva mej, det är jag ganska säker på!
MEN nu är det ju försäkringskassan som sitter på den högre stolen och ska bestämma hur det blir för mej!!


Tänk om de säger NEJ!!!

Jag törs inte ens tänka tanken!
Hjälp mej med råd!! VAD ska jag göra??

Kram till er alla, tack för att ni läser o att ni bryr er!


Ovido - Quiz & Flashcards