MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg under september 2009

Av Marie - 17 september 2009 19:31

  

Glad

Så här glad är jag nu!!!

ja jag har varit glad länge, men inte fått berätta varför!!

Men nu får jag !!

JAG SKA BLI MORMOR!!!!

 Fattar ni hur glad jag är nu???

Min älskade Matilda o hennes fina kille Kimmie, som jag tycker så mycket om,

ska få en liten bebbe i mars!!!

Det är så roligt och underbart!

Ett barnbarn till, nr 2!!

Jag kan knappt tro att det är sant!

Men det är sant, för jag var med Matilda när hon fick beskedet på sjukhuset!

Först var Matilda lite ledsen, eller snarare orolig tror jag...oj vad händer nu???

Men det tog inte lång tid förrän hon hade bestämt att det va självklart att hon skulle ha denna lilla varelse som låg i hennes mage!

Pappa Kimmie strålade som en sol när han kom hem från jobbet!!

Så lycklig!!

Snart hade de pratat och verkligen bestämt tillsammans att det va så här de ville ha det!

De skulle nu bli mamma o pappa!!

Efter den dagen har jag nog inte sett dem vara på riktigt dåligt humör en enda gång!!!

De är lyckliga åt situationen.

Matilda håller nu på att flytta in hos Kimmie!

De planerar för framtiden...

Jag ser ett ungt par som är lyckliga, de lyser o är förväntansfulla.

De läser allt de kommer över o är väldigt intresserade av vad som händer med den lilla där inne i magen!

Jag tror det här kommer att gå sååååå bra...de kommer att bli jätteduktiga föräldrar!!

Fortfarande är allt som i en dröm...men när jag ser att magen på henne växer för var dag,

 så känns det mer o mer på riktigt!

Snart är det ultraljud, då får vi ett exakt datum för den stora händelsen!!

 

Fattar ni att jag är såååå himla glad!!

 

Jag återkommer "antagligen" Flört om detta ämne i kommande blogginlägg!

Tills dess säger "mormor" Marie

Bye bye!!!


 

 

Av Marie - 8 september 2009 21:45

  

Hej igen mina vänner!

Så var två underbart sköna veckor slut!

Vi har haft så mysigt i Thailand.

Vädret har varit varierande, men alltid varmt o skönt.

Att det har regnat en del gör faktiskt inte så mycket.

Det va helt ok ändå.

Vi har ätit god mat, druckit god öl. Singa!!!!

Framför allt har vi träffat många trevliga människor!

Både från norr o söder om oss kom de!

Från Umeå, Leksand, Arboga och Skåne nånstans.

Det är helt underbart at möta nya trevliga människor.

Många glada skratt har vi fått...

Tack snälla ni som gjorde vår resa så bra!

Ikväll orkar jag inte berätta så mycket...känner mej ganska trött.

men jag återkommer en anna dag med mer!!

ha det gott nu !! kram

Ovido - Quiz & Flashcards