MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Marie - 22 oktober 2009 21:36

Idag var vi till sjukhuset och hälsade på lilla svärmor!

Hon blir bara mindre o mindre! :(

Magnen är i olag, ryggen värker...men hon är otrolig ändå tycker jag.

88½år, hon har fött 10 barn, helt klar i huvudet, hör bra, och är GLAD!! Ja hon är makalös.

Hon har gått igenom såå mycket. Mer än vad en människa ska behöva göra.

Men ändå är hon glad! Hur orkar hon?

Skönt ändå att hon är på sjukhuset nu så de tittar till henne o pysslar om henne.

Hoppas de hittar va det är för fel..klart att åldern gör sitt,

men hon måste ju inte ha ont i magen för att hon är gammal. Det kan ju vara något som går att fixa!! Det hoppas vi!

Skönt att vi är några stycken som kan titta upp på sjukhuset när hon är där. Hon har ju en sonhustru och två barnbarn som jobbar på Ackis! Sen bor vi ju så nära oxå.

Ja hon ska då inte behöva va ensam.

När jag är i den åldern, eller iaf gammal, hoppas jag att mina barn och

barnbarn kommer o tittar till mej.


Annars är det ingen bra dag för mej idag. Mår inget bra. Trött trött...så jag mår illa.

Kaffe funkar inte att dricka mer än 1 kopp på morgonen. Magnen spökar även på mej, men det är ju magkatarr, det vet jag ju.


Är ju ändå glad åt att jag ska på intervjuer snart. 2 stycken faktiskt. Sen ett till jobb inskickat som jag hoppas höra nåt ifrån. Vi får se.


Så har jag ju mitt kommande barnbarn att glädjas åt..det växer så det knakar, nu sparkar det ju mamma o magen oxå ;) Pappa har oxå sett o känt nu, det är ju underbart! Blir mer verkligt för pappan då!

Men denna pappa har ju varit och är ju så lycklig för detta lilla barn, ja det är mamman oxå självklart! De ser verkligen fram emot det! Och vem gör inte det??? ;)


Nästa vecka blir nog en bra vecka oxå, då kommer lilla barnbarnet från Norr ner o hälsar på, hoppas vi! Ja mamma´n och pappa´n kommer ju oxå med så klart!

Så nu gäller det at få ordning i rummen här så det är klart till på onsdag...de kommer på natten till torsdag!! :D

G L A D!!!

Nu gnäller hunden!DAgs att gå ut..ok då gör vi så då....

Kram o god natt!

Ovido - Quiz & Flashcards