MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Marie - 20 augusti 2011 23:30

  Björne vår lilla gulliga vovve!  


Att man kan sörja en liten hund till den milda grad som vi gör nu,

det trodde jag aldrig!  

   Här sitter han (till höger) Björne!

Till vänster med öronen bakåt är min HugoBoss!

Björne var pappa till min Bossen.

Björne var min systers älskade hund.

Men igår förändrades allt!

Björne hade oturen att bli ihjälbiten av en annan hund.

En stor Bernersenner.

Ingen vet hur det egentligen gick till, allt hade gått så fort.

Bara att han fick ett hugg över ryggen och han blev medvetslös.

Han somnade sen in i sin mattes trygga famn på väg till veterinären.

Där var han trygg där fick han somna!

Vi sörjer honom!

Säg vad ni vill, men det är oerhört jobbigt. 

HUR kan man sörja ett litet djur så pass?

Jag trodde aldrig det!

Nu vet jag vad jag har att vänta på när det är vår tur, jag bävar.

Men jag vet ju att en hund inte lever så himla länge, så den dagen kommer det vet jag ju! 

Men jag vill inte ens tänka på det!


En varm kram vill jag nu sända min älskade syster!

Kom o gosa med Bossen så ofta du vill!!!

Älskar dej Sys!!!


Du får tänka på att lilla Björne är hon I-B nu. 

Även mamma o pappa är där och tar hand om honom,

och du vet ju hur mycket pappa älskade Björne. 

Jag vet samtidigt att mamma oxå skulle ha älskat honom

oerhört mycket, precis som vi har gjort. 

Nu är han där hos dem!!

Han har det bra!!

Det är du som har det jobbigt nu gumman!!

Men vi finns här, alltid, det vet du!!!

Kram sys!!!

  


Av Marie - 14 augusti 2011 23:28

....och DET är skönt!

Ja de kan jag lova.

Sen i morgonkväll, då är det dags för nåt nytt för mej...  

Mary Key !

Japp jag har nämligen börjat som

Fristående hudvårdskonsult!

I morgon ska jag bli välkomnad av min kära Ingela Boström!! Hoppas jag kommer att klara av detta nu.

Känns som en bra grej eftersom jag inte har ett heltdisjobb,

så då kan jag kanske på detta vis dryga ut min hushållskassa lite med detta!

Det ska bli spännande!

Så är du intersserad av att kika lite på dessa hudvårdsprodukter,

eller kanske helt enkelt skulle vilja ha en "klass" hemma hos Dej, du bjuder hem några väninnor,

och du får förmånliga erbjudanden, så hör av dej till mej, så kan vi höras och jag kan komma hem till dej för en visning!!! Det låter väl inte så tokigt?

Skriv här i min blogg så hör jag av mej!!!

   Hoppas du hör av dej till mej! Välkommen!!



Några av er vet att jag är väldigt förtjust i Änglar! Vet inte varför det blivit så, och När det hände? Men av någon anledning har det blivit så.Jag har många änglar i min samling, men jag har en som betyder mycket för mej. Jag har inte haft den länge. Men jag ahr fått den av en som jag tycker mycket om..hon heter Kristin och hon har tecknat den till mej! Den är så fin!


   

Här är hon, visst är hon söt!

En liten ängel som man håller i sin hand och är kärleksfull emot,

tar varsamt hand om henne. Då tar hon hand om mej!

Hon ser lite ledsen ut just här...men jag tror att det är en liten ängel som är med mej o skyddar mej!

Som ser till att inget ont händer mej!

Tack Kristin "Tine" Andersson!!!

Jag ska vårda henne ömt!

Nu säger jag god natt! Sov sött så hörs vi nån dag!

  kram Marie





















Av Marie - 13 augusti 2011 02:05

Klockan är 5 över 2, alltså mitt i natten och här sitter jag!!

Helt sjukt!

Nyss var jag så trött så jag villste inte vart jag skulle ta vägen!

Nu sitter jag här, fortfarande trött, men med massor av tankar i mitt huvud!

Det har hänt grejer på jobbet!

Hur släpper man det när man kommer hem?

Andra tankar snurrar oxå...hur ska det bli, hur ska det gå?

Ja många frågor är det!

Mår lillgumman bra på sin förskola, mår stora gullet bra på henns nya förskola?

Kan jag åka dit snart? Får jag ledigt så pass så jag kan åka? Har jag råd??

Hur ska det bli med gubben min som bara har så jäkla ont???

Hur ska han/vi orka?

fy blättan så många frågor!

Just nu önskade jag att jag hade en liten tablett som jag kunde ta o bara få somna ifrån alla frågor för ikväll. 

Men icke, dessa har jag slutat med!!! STOLT!!!

Men ibland önskar jag ändå att jag hade nåt att ta till när det är så här!


Det är fullmåne oxå, kan det bero på det, att jag inte kan somna??

Nä måste sova nu, halv 11 ska jag vara hos frissan!

Undrar vad jag ska göra med barret?

Ska jag fortsätta med den frillan jag har?

Eller ska jag låta det växa ut på andra sidan oxå ( är lite sugen på det)

eller ska jag klippa kort på båda sidorna?

Ja det är ett problem jag har nu oxå att fundera på!

Äh vi får se!!

NU ska jag testa att sova igen!

ha det folks!!! 

 


   



Av Marie - 13 augusti 2011 02:05

Klockan är 5 över 2, alltså mitt i natten och här sitter jag!!

Helt sjukt!

Nyss var jag så trött så jag villste inte vart jag skulle ta vägen!

Nu sitter jag här, fortfarande trött, men med massor av tankar i mitt huvud!

Det har hänt grejer på jobbet!

Hur släpper man det när man kommer hem?

Andra tankar snurrar oxå...hur ska det bli, hur ska det gå?

Ja många frågor är det!

Mår lillgumman bra på sin förskola, mår stora gullet bra på henns nya förskola?

Kan jag åka dit snart? Får jag ledigt så pass så jag kan åka? Har jag råd??

Hur ska det bli med gubben min som bara har så jäkla ont???

Hur ska han/vi orka?

fy blättan så många frågor!

Just nu önskade jag att jag hade en liten tablett som jag kunde ta o bara få somna ifrån alla frågor för ikväll. 

Men icke, dessa har jag slutat med!!! STOLT!!!

Men ibland önskar jag ändå att jag hade nåt att ta till när det är så här!


Det är fullmåne oxå, kan det bero på det, att jag inte kan somna??

Nä måste sova nu, halv 11 ska jag vara hos frissan!

Undrar vad jag ska göra med barret?

Ska jag fortsätta med den frillan jag har?

Eller ska jag låta det växa ut på andra sidan oxå ( är lite sugen på det)

eller ska jag klippa kort på båda sidorna?

Ja det är ett problem jag har nu oxå att fundera på!

Äh vi får se!!

NU ska jag testa att sova igen!

ha det folks!!! 

 


   



Av Marie - 10 augusti 2011 00:01

Det är inte klokt så duktig jag är!!!

Upp ur sängen kl 06.30..in i duschen...på med kläder o smink o fixa håret.

Frukost! Så iväg mot Knivsta!

Idag är det dokumentationskurs i kupolen.

Hur va de då???

URUSELT!!

Men jag har fått en liten glimt om hur det funkar, så det kommer

inte att va nån baggis det där!

Så drog Linda och jag iväg o käkade en sallad!

Efter det så åkte vi till Hälsohuset!!

Här ska tränas!!!

Vi har nu bokat tid med en PT på fredag.

Sen kan vi köra på!!

Det ska bli så kul!

Jobbet betalar!!

Kan det bli bättre!

2 timmar i veckan får vi!

Jag tycker faktiskt att det är väldigt generöst!

Jag är jätteglad för det!


Sen efter 1 timme på gymmet, var det dags för jobb!

Ner till Alsike och fixa fest för 2 av våra brukare som fyllde år!

Jättekul!

De va så glada, familjerna oxå!

Tacksamt jobb man har!

Jag trivs just nu som fisken i vattnet.


Nu får vi hjälpas åt att hålla tummaran för lilla svärmor som opererat in en ny höftkula! 

Men lilla krutgumman har redan varit uppe o stått, 

suttit på sängkanten!

men så är hon ju rena ungdomen oxå, bara 90 år!! 

 

   Min älskade svärmor sen drygt ca 34 år tillbaka!

Mary Eriksson !!!

Du är den bästa svärmor man kan ha!!!

Tack för att du finns!!! 


Nu är det dax för sängen!!

God natt vänner!!!

Ses en annan dag!

BYE!!!

Av Marie - 7 augusti 2011 23:08

Vilken fest helg detta varit!!!!

Vi startade i fredags med att åka till Rasbo, 

världens goaste lilla Grim fyllde 2 år!

Här sitter han med hatten käckt på svaj, med syssling Alexis bredvid sej. 

När vi ändå var till Grim, passade vi på att gratta hans goa mamma Jenny som i onsdags fyllde 30 år!!!


Här är hon!!! 

Vi fikade och blev bjudna på vin o ddrinkar och annat gott!!

Annat som var gott va Tårtan mums

OCH

hennes hemgjorda glass!!!

Jisses så gott det var!!! 

Läser du bloggen Jenny så ska du veta att jag vill ha receptet på den, tack!

Det var en mycket trevlig kväll iaf!

Jennys goa syster var där oxå!

Sara!Sötnöt där!!!

Älskar dessa jäntor!!!!


Tack för en mycket trevlig kväll!!!


Så bar det iväg hem, vi sov.

Så på lördagen va det dags för nästa kalas!


Malin fyllde 30 år även hon. Så vi åkte till Skoby!


  Här blev vi bjudna på god mat och gott dricka.

Super god tårta!

Här lekte Alexis med syssling Amanda!

  Kul när små flickorna får lära känna varandra!!

Roligt hade de oxå de små sötnosarna!  

Så blev det kväll och färden ställdes mot Fullerö. Här skulle vi ha vår årliga familje/släkt fest. I år var det år nummer 16 vi träffades. Ca 30 personer kom ändå, trots att många sagt ifrån. Här hade vi knyt och åt o drack gott. Två av tjejerna, Ida och Jennifer hade fixat lekar till oss alla. Så gammal som ung ställde upp. Hur de gick..ja Grabblaget vann, vi i mix laget kom 2:a och tjej laget kom på bronsplats!!

Här är Ida och Jennifer som fixade lekarna!!! Kram  till er goungar!  Här är mina yngsta festprissar som var med på festen.  Här är bror min som alltid ställer upp med festplatsen och fika!!! Tack bror Matts!

Annnika, min älskade systerdotter, letade äpple i vattnet!

Det blev blött!  Här är vi i väntan på nästa lek!       Så var ju lilla jag med oxå förstås, Alexis på åkern med en gammal maskros i handen!!!

Så har min helg varit!!

Mycket har vi hunnit med och roligt har vi haft!!!

Tack alla för en härlig helg!!!

Nu väntar sängen!

God natt!!!














Ovido - Quiz & Flashcards