MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg under oktober 2010

Av Marie - 26 oktober 2010 17:15

Så har man tränat idag igen då, äntligen!

Det va så skönt!


En gång kvar sen måste jag köpa kort!

Det svider ska jag säga.

Både medlems avgift + kort=DYRT!

Ja eftersom jag ännu inte fått besked om när o om jag får några pengar från A-kassan. 

Men jag tror ju att jag får pengar, frågan är bara NÄR?

Det ska ju ta sån jäkla tid med allt.

Varför kan man undra? Är det så svårt att beta av alla ansökningar?

Det står att det ska ta ca 4 veckor, men tusan för mej har det tagit mer än så.

Men vadå..jag är ju gift med en stenrik man, så det drabbar ingen fattig! 


NOT!!


Nej nej skoja bara!

Man är ju gift med en sjukpensionär,

då växer inga pengar på träd inte!


Ungarna i Norr som vill att pappa kommer upp o är 

en hjälpare med tips o råd nu när de köpt hus o rusta det!

Men resan kostar..vet inte hur det ska gå!!   

Han är nog väldigt sugen på att åka upp..men som sagt, det är dyrt att flyga!

Nu när man behövs för dem, då kan man inte!

Det är ett skit!


Strax dax att åka på kören!

Alltid lika trevligt!

I söndags när vi hade vårt lilla framträdande i kyrkan,

så var det ju lite speciellt. 

dels så var det 50 års jubileum där!

Kyrkan fyller 50 år!

Pga detta var ärkebiskopen där!

Coolt!

Arne och Torbjörn sjöng duett, de sjöng en av mina

favoriter,

Halleluja!!! 

Jäklar va bra de va, killaran!

Så bra röster tillsammans!!

Ja så det va skoj!

Matilda o Kimmie o lilla Alexis kom faktiskt o lyssnade!

Det är alltid roligt när nån i familjen kommer för att lyssna!

De är ju inte så roade av kyrkan, men vill gärna höra om det är nåt speciellt vi ska sjunga!


Igår var jag med min systers barnbarn Ida på handledar utbildning på körskola!

Hon och jag ska tampas o se till att hon får ett körkort tillslut!

Så mycket som har ändrats sen jag tog körkort 1977!!

Hahah ja det va ett tag sedan!

Men jättebra var det att få gå o lyssna och få material.

NU jäklar Ida ska vi snart köra!!!

Det ska bli skoj faktiskt!!!

Klart jag ställer upp och hjälper dej Ida!!!

Ska man ta alla körlektioner på skola då blir det dyrt!

Så gammel moster ställer upp!!


  


Ja ute är det kallt o höst!

Vintern står o stampar o vill komma till oss.

Men jag hoppas den väntar ett bra tag än!

Det är jobbigt med hala vägbanor..men man får köra försiktigt!!!


Nu dax att fixa sej!

Sjunga, vänner och glada skratt!

Ha en bra kväll nu alla vänner!

Tack för att ni tittar in!

See you!



Av Marie - 22 oktober 2010 19:48

Så har denna vecka gått oxå!

Solen har lyst, färgerna har varit vackra och luften har varit hög!

Det är inte helt illa med höst ändå!


  


Men uppe i Skellefteå var det kallt o vintrigt!

Snön låg där när vi kom upp, men hann smälta bort innan vi åkte hem igen!

  


Men nu är det visst dags för dem igen!

Snö, snö, snö!!


Hoppas vi får vänta ett tag till!

Snön är jag inte förtjust i.


I morgon är det dax!!

Vår gamla kära ungdomsgård i Storvreta

"Snubben"

som vi hängde på, ska ha återträff!!


Det ska bli så himla roligt!

Eva o Börge har varit så himla duktiga o fått ihop en massa 

gamla "snubbe" besökare sen 70 talet.

Så är det nu äntligen dax!

Hur ser alla ut???

Kommer någon att känna igen mej???

Jag är ju ett antal kilo större nu än då!

Hahahah ja jisses!

Daniel ska vara med o spela för oss.

Lite trubadur spel blir det!!

NICE!!!


Jag hoppas på en rolig kväll!


Lär ju återkomma om detta i nästa inlägg!!!


Nu är det idol!

Beatles teama, kan inte bli fel!!!


  


Så nu är det att njuta!


Ha en bra fredagskväll!

kram o mys på ER!!

  


  

Av Marie - 18 oktober 2010 11:42

Så är vi då på plats i Norr!

  

Men kallt är det här!

Både inne o ute.

Förstår inte att jag alltid ska frysa så pass när jag är här.

Men på med kläder bara, det är det enda som hjälper.

Idag tog vi en sovmorgon.

Det är tyst i lägenheten sen familjen gick i väg.

Märta va lite sur i morse eftersom hon nog hellre varit hemma idag hos oss.

Snart ska vi gå till Märtas förskola!

Vi är bjudna dit idag.

De hade pratat på föräldramötet om att vi aldrig hade möjlighet att komma med när det va anhörigfika.

Då hade personalen sagt att vi var så välkomna dit idag ist.

Så vi ska gå dit efter "vilan" de har, få vara med Märta o leka lite o sen fikar vi med dem när de har mellis. Sen blir det hemgång!!

Det tycker jag va jättegulligt av dem!

Tack Hanna för att du tänkte på oss o tog upp det på föris!!!

Det betyder mycket för oss!!


Men i morgon blir Märta hemma nästan hela dagen.

Hon ska på fotografering på förskolan på fm, efter det så hämtar vi henne så ska vi gå på stan o äta lite lunch tillsammans.

Det ska bli skoj.

Det är ju alltid lite annorlunda att va med barnbarnen när de inte har föräldrarna med.

  

Få se om farmor kanske hittar en jacka oxå!!

Man vet ju aldrig, det kan ju finnas nåt här som inte finns i Uppsala.

Jag har kommit på att jag skulle vilja ha en mörklila jacka!!

Hur knäppt är inte det???

Såg en kvinna i Uppsala som hade det...ohh va snyggt det va!

Så jag ska nog kika efter nåt sånt!!!

Återkommer väl om det ifall jag hittar något snyggt!

  


I går var vi till huset som ungdomarna har köpt!

Det kommer att bli fint tror jag, men de har rätt mycket att göra innan det blir klart.


De ska fixa i köket..nya vitvaror. Så småningom blir det nog nya köksluckor oxå. Men det är inget som måste göras nu.

Men sen uppe på övervåningen ska det göras om mycket.

Det är golven som ska fixas, bort med gamla mattor o fram med fint trägolv som ska slipas o lackas.

Det är inner tak som har gammalt papp som rivas ner.

Där under finns det oxå fint trätak som ska målas.

så tapetsering då förstås, målning runt fönster...ja det är mycket.

Synd att vi bor så långt i från varann...vi kan ju inte åka hit hur ofta som helst o hjälpa till.

Hoppas de får hjälp av andra!


Men de har tiden på sej, det blir nog bra!

Jag önskar dem lycka till!!!


Lilla Märta blev så glad när farmor o farfar kom o hälsade på !!

Det blev många kramar ska jag säga!

Jag var ju så rädd att hon skulle glömma oss när de bestämde sej för att flytta upp hit!

Men det hade jag inte behövt oroa mej för.

Det har gått så bra!

  

Nu ska jag fixa till mej så jag ser respektabel ut när jag går till förskolan!

Men vi hörs igen snart!!

Hej alla goa läsare!!!


  


Av Marie - 15 oktober 2010 15:12

Skulle ni se mej nu skulle ni gapskratta!!!


Sitter här som ett fån med bomull som sticker ut ur mina öron!!

Jag tror jag har fått en vaxpropp...eller så har jag helt enkelt fått sämre hörsel!


Men jag måste ju testa, så jag har varit o köpt revaxör! 

Måste ju utesluta det där med proppen först!

Gubben hjälpte mej att droppa i medlet.

Fy va obehagligt det va!

Men det ska verka nu i upp till en timme! Än har det bar gått 20 minuter.

Sen får vi se om det blir nån skillnad.

  


I morgon åker vi till Skellefteå!!

Det ska bli mysigt, ja inte bilfärden, för jag hatar verkligen att åka bil o åka långt!

Men sällskapet är ju bra så det ska nog gå bra!

Sen är vi kvar tills på tisdag o flyger hem på kvällen!


  

Innan dess ska vi hinna med en hel del.

Vi ska kika på nya huset! Det ska bli jättespännande!

Jag är så glad för deras skull. Önskar nu bara att alla papper blir påskrivna så de får sätta fart!

Inflytt före jul hoppas de!!!


Så sen efter jul nån gång får vi ta en tur upp igen!!!

Grattis älskade ungar!! 

Äntligen med hus!

Som ni har letat och längtat!


Ja så ska vi vara med Märta på "föris" en eftermiddag.

De har kommit överens med personalen att vi ska få vara med där o se Märtas vardag, leka o fika med henne på hennes "föris"!!

Gulliga ni är som tänker på oss o fixar detta tillsammans med personalen där!

Vi missar ju alltid "föräldrafikat" där, vi är ju så långt bort från dem. Men nu får vi en egen tid med Märta där!

MYS!!


Så blir det väl till att mys hemma hos dem förstås.

En tur på staaaan blir det väl oxå som vanligt!

Då kan det ju även bli en fika på "Lilla Mari"!

Mitt favoritställe i staaaaan!


Så blir det ju även till att träffa Janne och Lova eftersom de är hemma den här veckan.

Och om jag inte tror fel så blir det nog en fika hos Inger oxå, det brukar det alltid bli.

Ja det är mycket man vill hinna med när man är på besök!

Vi får se hur mycket vi hinner med!


  

 

Det lär ju bli kallt där uppe tror jag, så jag får väl packa en massa varma kläder oxå!

De har ju fått snö redan!

Huuuuuvva!

  

Men det är ju inte så varmt här heller


runt 5 grader o nyss kom det nåt skit uppifrån!


Vet inte om de va snö direkt..mer som hagel!


Nä nu ska jag gå o fixa öronen!!! 

hahahah så här kan jag ju itne se ut..och hunden måste ut

det är min tur att gå idag!!!

See you!!

Bye


  


Av Marie - 13 oktober 2010 14:41

     

Att leva med att det ibland dyker upp saker i mitt liv som jag inte gillar

och kan rå på stör mej.

Det är så jädrans irriterande och frustrerande.

Det hände igår.

Helt oväntat!

Jag behövde gå på banken. 

Sittandes där i väntan på min tur,

så kommer en krypande känsla av att

NU börjar jag gråta!!!


Men HALLÅ!!!!

Varför då???

Jag hade ju haft en hur bra dag som helst

tillsammans med Matilda o Alexis på marknaden på Vaksalatorg.

Därefter fikat med dem och Kimmie!!!!

Så går jag till banken o så blir det så här????

Sjukt konstigt!


Jag klarade mej iaf på banken..

kunde hålla igen.

Bestämmer mej snabbt att åka hem ist för att gå en vända till på marknaden.

Sätter mej på bussen...

där kommer de, tårarna.

Inte lätt att att sitta där o gråta.

Tänker kliva av bussen vid Fålhagen, men hade ju massa att bära så jag orkade inte gå.

Bara att bita ihop o titta ut, torka tårar lite snyggt. 

Jag skäms ju, vill inte att folk ska se att jag gråter.

Oj så liten jag känner mej!

  

Åh så skönt att komma in i sitt eget!

Där och då brister det!

Jag gråter som jag inte har gjort på åratal!

Massor massor massor!

I flera timmar!

Sen somnar jag av ren utmattning!


Vilket helvete!

Varför ska det vara så här??


Idag känner jag mej som ett blomkålshuvud!

Svullen i hela ansiktet, svälld runt ögonen!

Tack och lov för smink.

Även om jag bara är inne idag o visar mej inte ute alls,

så mår JAG dåligt av att se mej i spegeln.


Tack min lilla Boss för att du tröstade matte i går kväll!!

Min älskade lilla hund!!


Hoppas på en bättre dag i morgon.

Då ska jag försöka gå o träna.

På lördag ska jag åka till mina älsklingar i Skellefteå.

Då kommer jag att må bra iaf, hoppas jag!


Efter regn kommer sol!!!

  

  






Av Marie - 10 oktober 2010 23:14

Va skönt det är med vänner som finns för en när man behöver dem!

    

Det behövs inte mycket för att man ska bli glad! Bara en rad i ens blogg, kan göra mycket, till och med underverk!

För ibland kan man känna sej såå ensam. 

Men så står det en rad i ens blogg...

ja då blir man så glad.

Eller man och man...JAG!!!


Tack Raija!!!

Så skönt att veta att DU finns där. 

Jag vet att OM jag skulle behöva dej, om det så var mitt i natten

Så finns du där!!

Vi träffas inte värst ofta..jag vet...

MEN vi finns för varann.

Det har vi gjort länge!!!

Jag för dej och Du för mej!

Tack!


I morgon får jag besök av en gammal vän.

Det va flera år sen vi sågs, så det ska bli jätteroligt att träffa henne!


På tisdag blir det kanske marknaden på Vaksalatorg. 

Får se hur vädret är, hoppas på bra väder.

Måste ner o köpa tofflor åt sonhustrun, 

hon har lämnat en beställning, 

så jag ska ner o köpa fårskinnstofflor åt henne iaf!!

Då slipper hon frysa om fötterna i vinter uppe i Skellefteå!!


  

Ska jag köpa såna söta åt henne tro??

Undrar om hon blir glad då?

Hahaha...

Men lite söta va det tycker jag!!!


Nä det får nog bli ett par sådana här!!


  

Nu väntar sängen!

Lillan sov här i natt

och hon vaknade ganska tidigt.

Så det har inte blivit så mycket sova eftersom jag inte

kunde sova på natten heller.

Så det är dags nu!


Så jag får önska er en GOD NATT!


  



Av Marie - 9 oktober 2010 22:31

Känner mej så glad!!

Har fått så trevliga kommentarer här på min blogg.

Flera jättegoa kvinnor som skriver inlägg i min blogg.

Tack tjejer!! 

Ni vet vilka ni är, jag uppskattar era ord väldigt mycket!


Önskar jag hade såna vänner Här och Nu!

Har en härlig väninna som jag umgåtts med i över 20 år.

Men nåt har hänt!

Jag vet inte vad, men nåt är det.

Det är en stor sorg för mej. 

Jag kan tydligt känna det. 

Men inte sätta fingret på VAD som är orsaken.

Fast vi varit vänner såååå länge

så kan jag bara inte få mej till att fråga vad felet är!

Tänk om hon säger att hon absolut inte vill umgås med mej längre?

Tänk om hon "gör slut"   

Ja det kan man göra med vänner oxå!!


Men oj..gnäller jag nu igen???

Sorry!!

Nä det är inte gnäll, 

det är oro!


Men...

iaf så har vi varit o tränat Zumba idag!!

Jätteroligt!!


Men dess värre var att jag glömt takten och koordinationsförmågan hemma!!

Förra gången gick det så bra!

Men idag va det helt kört....

men skam den som ger sej..jag hoppade omkring som en tok iaf!!!

Svettigt o dant blev det..och jobbigt är det..så några kalorier blev det väl minus iaf!!   

Funderar om jag ska skaffa dvd:n med Zumba!!! Då kan jag träna hemma oxå!!!


  


Nu vill min syster spela betapet med mej!!

Om ni inte testat det förr så gör det!!

Jättekul!

Betapet.se


Ha en kanonkväll!!!

Puss o kram!!

  






Av Marie - 8 oktober 2010 18:21


Dagen har varit tung!

Vi har bevistat

Rose-Marie´s begravning!

Endast 49 år, tog cancern hennes liv. 


Hon lämnar Man och tre söner, mor o far.


Trodde mitt hjärta skulle brista ute vid bilen när vi tog farväl av Rose-Marie,

Hennes gamla mamma o pappa stod där och grät.

Hennes mamma o pappa som har mist alla sina 3 döttrar i cancer.


Hur orkar man gå vidare när man mist alla sina barn??

Jag kan inte ens tänka tanken o förstå hur det ska vara?


Jag hoppas jag aldrig behöver hamna i den situationen.

Skulle aldrig klara ett liv utan mina barn!!!


Jag hoppas nu att Mats och pojkarna kan gå vidare.

Mats sa idag, att det måste man, det finns inget annat.

Så rätt han har.

Men hur orkar man??


Tänker på er alla!!


R.I.P

  


Sen får man träffa många gamla vänner o släkt

när man besöker en begravning.

Många av er har jag inte sett o träffat på länge!

Så finns det en och annan man är glad att slippa träffa.

Men de flesta är roligt att se iaf.

Men tråkigt att det är vid såna här tillfällen!! 


Måste ge Emelie som sjöng på begravningen

en eloge!

Va duktig du är!

Jättefin röst har du o du va stark som orkar stå o sjunga på en begravning så här!


Du kommer att få många tillfällen att sjunga,

du kommer att bli anlitad fler gånger va så säker!!

Tack för vacker sång!!!


Avslutar nu!

Önskar er alla en bra kväll!


Kram

  


Ovido - Quiz & Flashcards