MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg under juni 2010

Av Marie - 28 juni 2010 12:07

   Har jag inte en gosig unge till barnbarn?

Världens goaste och gladaste är hon!!!


Hon har varit hos oss i helgen när mamma o pappa har varit ute o roat sej på havet!!

Så snäll, så snäll är hon!

Sover hela nätterna!

Det är inget besvär att ha henne hos sej!

Jag blir så glad av mina älskade barnbarn!

Önskar så att Magnus o Hanna o Märta kunde komma ner i sommar. 

Men det blir inte så pga att Magnus jobbar hela sommaren.

Hoppas jag får tillfälle att åka upp dit en sväng iaf! Hoppas hoppas!

  

Här är hon min älskade Märta!! Solstrålen!



Idag kommer Sara o Jenny och lilla Grim. 

Det ska bli jätteroligt!

Älskar dessa tjejer såååå mycket!

  


Se så söt han är lilla Grim!!

Tänk så många goa ungar det finns!!


Jag är tacksam att jag får ha dessa goa ungar i mitt liv,

de gör mitt liv värt att leva!!!

Nu säger jag hej för nu!!

ses en annan dag, samma kanal, samma adress!!


BYE BYE

  

Sommar i Slavsta!

Av Marie - 23 juni 2010 23:47


   skiner hela dagarna nu!!

Det är underbart med sommar, jag älskar verkligen denna årstid!


Idag har jag gjort fint på balkongen, ja så gott jag har kunnat med små medel.

Satt fina prismor i min spalje!

Planterat om tomaterna och en del blommor i större krukor. 

Gubben min har ju lagt nytt gol därute, det blev sååå fint!


Ikväll satt jag där med ett glas vitt o bara njöt!!

  


Annars har jag inte gjort så mycket idag. 

ganska skönt!


I går va jag till dottern ute vid kusten!!

Mysigt att va med mina flickor, både den stora o den lilla!

Gud så gullig hon är den där lilla dockan!

Så snäll och nöjd med livet!

Ligger där o jollrar o ler o skrattar!

Inte ofta man hör henne arg!


I helgen kommer hon till mormor o morfar. 

Då ska vi vara barnvakt, o lillan ska sova hos oss!

  

Föräldrarna får en "sista" ledig midsommar på många år, har vi lovat! 

I fortsättningen får de fira helgen med lilla dottern!!

Men i år far de på en kryssning till Åbo med gänget!!

Jag hoppas verkligen de får roligt!

  

Ja tänk att det redan är midsommar! 

Redan halva året har gått!

Det va ju nyss snö o kallt...eller?


Nu ska jag stänga ner min lilla lap.

Sussa kudden står på listan nu.

I morgon kommer lilla prinsessan och hennes föräldrar!!

Wiiii, jag längtar varje sekund hon inte är här!

Nån jag längtar efter oxå är ju förstås Märta,

mitt STORA barnbarn, 2 åringen!

Hade sett fram emot att de skulle komma, men nu är flygbiljetterna så jäkla dyra så de har inte möjlighet att komma!!!   

Förbaskade SAS!


Men jag åker väl upp senare i sommar.

Klarar mej inte utan dem en hel sommar!!

Älskar dem så mycket!


Nu är det slutskrivet för ikväll!!

God natt folket!!!

Glad midsommar!!

Kram till er alla!!

   




Av Marie - 12 juni 2010 19:19

Lördag i staaaan!

Vaknade i morse av att en

lite tulta stod o tittade på farmor!!!

Märta!! 

Så himla härligt att vakna o att få ha henne hos sej!

Hon hämtade massor av böcker som vi "läste"!

När kl va 10 klev jag upp o tog en dusch!

Sen va det frulle med famijen!

Så tog vi en promenad till stan.

Först av allt måste vi fika på lilla Marie!

Ett måste när vi kommer hit!

Så gott o så mysigt!

Vi kunde oxå sitta ute som är så mysigt där!

Har ni aldrig varit på Lilla Marie i Skellefteå,

så måste ni testa det!!!

Märta fikade o sprang omkring där!

Sen blev det att traska omkring på stan lite.

Gubben köpte nya shorts (st S)   

Jag hittade till slut en jättefin klänning som jag köpte.

Jag tyckte den va lite kort, men expiditen tipsade om att jag kunde köpa en fin underkjol med spets nertill!!!

Vilken bra ide!

Så det ska jag göra!!

Som tur va var det 20% rea på klänningen. sen var det 50% på Pilgrims örhängen, så det köpte jag oxå!!! FYND!!


Jaha, typiskt när man har kul så stänger alla affärer kl 16!

Då gick vi o fikade igen!

Men stackars Märta sov då, så hon blev utan!!

Sen gick vi till ICA o handlade lite till frukost mm

Sen promenad hem igen, uppförsbacke!! 

När vi kom hem hade morfar Janne börjat förbereda maten.

Det blev bakad potatis med massor av goda röror!!

Öl drack vi till, gott gott!   

Oj så gott det va! 

Tack Janne!


Nu sitter vi i soffan o jäser! 

Märta kom just o gav farmor o farfar en varsin bamse kram!

Oj så go hon är den lilla!

NU blir det till att slöa i soffan. 

Imorgon ska vi åka o kolla på Magnus jobb på kyrkogården.

Sen blir det Glass i Bergsbyn! 

Den glassen är STOR...så det ser vi fram emot!!   

Det var den här dagen i Skellefteå!

På måndag är det dags att åka hem igen!   

Men snart kommer ungdomarna ner till oss om Magnus får semester några dagar!

Det ser jag fram emot.

Planen är då att vi ALLA kanske kan träffas o gå på Grönan! 

Det skulle va kul!

HELA familjen samlad!!

  

Ha det gott nu!!

Tills vi möts igen!!!!

  

Av Marie - 11 juni 2010 23:59

Vill egentligen bara säga

TACK!!!   

till Min gullunge Matilda som har fixat min bloggtopp så fin.


  Du kan du vännen!   


Så kan jag tala om at jag nu befinner mej i Skellefteå igen!

Förra ggn vi var här så var det så mycket snö!

Nu är det grönt o fint!

Björkarna är utslagna och syrenerna är på G.

idag har jag suttit ute hela dagen. 

Vi åt frulle inne i morse gubben min o jag.

(Magnus var på jobbet, Hanna lika så, de hade för övrigt studentavslutning, så de va festligt värre för henne!!!

Märta var på förskolan!)

Sen gick viut på balkongen o tog fikat..hur mysigt som helst!

Sen kom Lova hem o sa hej!

Efter nån timme kom Hanna o Märta hem.

Märta fick naturligtvis lite paket av farmor o farfar!

I ett av paketen fanns det såpbubblor!!

Självklart måste vi ut o testa!! 

Åh va bra de gick!!

Sen har vi lekt o pusslat o kramats!!

Oh jag älskar denna lilla unge så mycket!!! 

Det är så härligt att få vara här med dem alla!


Så tillbaka till morgonen!


När jag vaknade i morse stod en lite tjej i hallen o kikade på oss!!

När hon såg att vi var vakna så kom hon springande o gav farfar o farmor en stor kram!! 

Så mysigt!!!

Älskade lilla Märta!!!   

Inte alltid man får vakna o få så runda o goa armar runt halsen!!


Nu troppar de av här...så jag ska väl stänga ner oxå!!


Men först...självklart saknar jag min lilla snutta i Östhammar oxå, Alexis!!   

Men jag ska hem på måndag igen så snart får jag träffa henne oxå!

Nu slutar jag för idag!!!

Kram på er alla!!!


Marie  



Av Marie - 5 juni 2010 14:23

NU va det länge sen!

Jag fick just en till sägelse att jag borde skriva igen, jag har ju faktiskt massor att skriva om nu när jag fått ett barnbarn till!

Visst är det så!!


Det har hänt så mycket, vår lilla Alexis har hunnit bli2½ månad! Redan! 

Tänk man fattar inte att tiden rusar iväg så fort.


Vi har hunnit ha dop oxå för lillan!

Hon döptes i Tuna kyrka på Pingstafton.

Vår gode vän Lorentz var vår präst som döpte henne!

Lorentz har varit vår vän i över 20 år. Han har varit med o sett Matilda växa upp. Han o hans fru har alltid funnits där i vått och torrt för oss.

Det var en självklarhet att det skulle vara Han som döpte!

Präster är ju vana med att finnas med i glädje o i sorg!

Man tror att de är "härdade" att de fixar allt hur enkelt som helst. Ett dop är ett dop, punkt slut!

MEN nu hände nåt som vi inte hade väntat oss.

När Lorentz stod där o talade om att han känt Matilda länge, att Matilda nu blivit stor och fått ett eget barn, som han skulle döpa.

Då blev han helt tyst, han kom liksom av sej!

Han blev så rörd!!!

Ögonen tårades på honom, åhhh JAG blev så rörd av att se honom!

Tack Lorentz!!

Du är en klippa! Vi är så glada att du finns!


Sen var vi oxå väldigt glada att vår kära Leif Hall kom och spelade för oss. Han åkte hela vägen från Björklinge till Tuna tur o retur för att spela två psalmer! Det gör han för att han tycker så mycket om Vår Matilda!!!

Är inte det vänskap så vet inte jag!!!!


Så har vi ju alla trevliga människor som kom på Lilla Alexis dop!

Det va så kul att NI kom.

Älskade lilla farmor Mary, 89 år!

Tack för att du kom!!


Så va det vi i köket!!!

haha vilka trevliga människor!!

Åke och Maggan!!

Roligt har vi när vi är tillsammans!

Ni är så stört sköna, vi trivs så bra tillsammans med er!


"VEM VA DET SOM KASTA"????

Hihihi

MAGGAN DIN TOKA!!!


Hoppas vi får träffas snart igen o prata och ta ett glas vin kanske!

Ni är toppen iaf!


Aleixs!! 

Vilken underbar liten tjej! 

Glad o go!

Alltid glad, gråter sällan.

Gråter hon, ja då vet vi att hon är hungrig, har blöt blöja eller är jättehungrig!


Sen är hon lite unik på annat sätt oxå, Hon Sover hela nätterna!!

Det har hon gjort sen hon föddes!

Inte många som gör de! Ja inte är det många, jag vet för jag har ju själv fyra barn! Jag tycker mina små  har varit duktiga, men nog har de vaknat nån gång per natt.

Men den här lilla hon bara sover o sover! Jag säger till föräldrarna att de ska va glada så länge det varar!

En vacker dag, har hon andra vanor. NÄR det händer vet man  aldrig, men ATT det händer DET är ett som är säkert!


Just nu har jag den lilla familjen här hos oss.

I morse kom Pappa Kimmie in med lillan till mormor o morfar!

Hon satt länge o pratade o jollrade!

Sen blir hon tvärtrött, så då fick hon ligga i mormor´s säng o då somnade hon snabbt!

Vi sov en stund till, så gick jag upp o Alexis o morfar fortsatte att sova ett långt tag till!

Mysigt! 

Det är en lyxig känsla att få rå om henne så pass mycket som vi får!

Tack Matilda o Kimmie att ni är så generösa o "lånar" ut henne till oss mor/far föräldrar!

Oj nu blev det långt!

Men kanske jag ska försöka skriva lite oftare!

Ja det beror ju på om nån är intresserad, förstås!

Ha det så gott nu så hörs vi!

Kramen!

Mormor Marie! 

Ovido - Quiz & Flashcards