MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg under mars 2009

Av Marie - 17 mars 2009 22:01

Nu va det länge sen igen...fattar inte att det ska va så svårt att skriva en rad.

Men så är det...sitter gärna här vid datorn, men gör allt utom att skriva. Vad gör jag då? Jo jag spelar betapet, jätteroligt. Håller hjärnan i trim, sen är jag ute på msn...och facebook.

Facebook ja...det har blivit lite som en drog för mej. Måste bara ut varje dag o kolla om nån har skrivit nåt kul. Oftast har ingen skrivit något till mej, men det är kul o se andras tankar o komentarer...man kan alltid lägga dit en egen kommentar. Lägga sej i lite ;)

Ikväll har jag varit på kören, alltid lika roligt bara jag kommer dit. Trögt innan, men sen när de andra körmedlemmarna kommer o säger att de är roligt att jag kommer..ja fan då blir man glad.

Imorgon ska jag på möte igen...på jobbet. Jag ser inte fram emot det. Sitta m hon pedagogen..nää det är inte kul.

På eftermiddagen är det jobbmässa på Fyrishov..så lär väl gå dit o se om man kan hitta nån som vill ha mej! Kan ju inte stanna kvar eftersom jag bara kan jobba 50 % på mitt nuvarnade jobb. Måste iaf få något på minst 75%. Känns inte kul att behöva byta jobb när jag trivs med det jag har.

Men jag tror att det är min arbetsgivare som kommer att förlora på att jag är tvingad att sluta, eftersom de inte kan / vill erbjuda mej mer jobb, annat jobb. jaja men det kan bli bra oxå för mej...kanske få något här i stan, nya trevliga arbetskamrater.....ja vi får se! Som sagt, den som lever får se....

Kram till nästa gång!! Puzz

Av Marie - 6 mars 2009 22:20

Så är jag här igen!

Hej vänner...har ni saknat mej????

vet inte varför jag inte skrivit..men är väl för upptagen av annat..

Men misströsta aldrig..jag kommer alltid tillbaka! ;)

Vad har nu hänt sen sist???

Jag har gått med i viktväktarna..har jag berättat det? Nää det tror jag in´te. Men äntligen har jag skärpt till mej..har faktiskt gått ner en hel del..och jag är både stolt och jätteglad. Jag har bestämt mej för att gå ner till min födelsedag...och jag är en god bil på väg! Nu blir det ju ingen Turkietresa..men ändå..jag fyller ju ändå bara 50 en gång, och då vill jag försöka se lite fin ut! :)

VAD tror NI??? Klarar jag det? 10 kg....???? nja..jag är glad åt de kilo som verkligen försvinner så...men jag kämpar på!

Sen måste jag bara berätta att idag har jag fått min första riktiga KRAM av mitt älskade barnbarn...hon kramade mej verkligen..på riktigt. Jag blev sååå rörd och tåratna kom på mej. Vilken underbar känsla det var, att få de små runda varma armarna runt halsen och huvudet la hon mot min axel...åhhhh.


Imorgon drar vi med tjejerna, Matilda och Johanna till Åbo på en 23 timmars kryssning. Då ska vi lyssna på bröderna Rongedahl...helt klart värt varenda peng den resan kostar!

Återkommer efter den trippen.

Tack och hej lerverpastej!!!


Ovido - Quiz & Flashcards