MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg under mars 2011

Av Marie - 11 mars 2011 00:07

Är det så det ska vara?

Tydligen!   


Att behöva vänta och vänta så här!

Jag behöver ju ett svar NU på om jag får jobb eller inte!

Kan de itne förstå det?

Det är fredag i morgon, de sa att beskedet skulle komma i veckan.

Men inte då!

Ja jag har ju en dag kvar ifs. 


Ska jag vara fräck o sända iväg ett mail och fråga?

Kan man göra så?


Får jag inte jobbet så kommer jag iaf in på kursen.

Det är ju skönt,

men att gå på aktivitetstöd i ytterligare några veckor..

nä det är då ingen höjdare.

Hade önskat att jag kunde fått börja jobba ist.

Men som sagt jag vet inte än!


Ett NEJ har jag fått av två möjliga svar just nu.

Det var 90 sökande på det jobbet.

Jag var en av 10 som blev uttagna till intervju,

men längre än så kom jag inte.


Så nu är det Knivsta som gäller!

Jag håller mina tummar!

Mer än så kan jag inte göra!


Idag  har det bakats här hos oss.

Matilda och Alexis är här.

K jobbar natt som vanligt.

I helgen blir det 1 års kalas.

Kommer ni ihåg för ett år sen..hur jag gruvade mej o var orolig??


Tänk att det redan gått ett år!!

Vår lilla Alexis blir 1 år!!


  Härligt 


Snart fyller även mitt "stora" barnbarn Märta år.

Hon fyller 3 år snart!

Jisses va tiden går!

Men då styr vi kosan norr ut och grattar gullungen.


Tänk att jag är så lyckligt lottad ändå.

Jag har 4 underbara barn

och

2 helt fantastiska barnbarn!!


Vilken lycka!


Tack för att ni finns!

     Jag med mina underbara flickor!!


Farmor/mormor älskar er tjejer!


  

Av Marie - 5 mars 2011 23:23

Idag kom vi på att vi skulel gå på bio!

När var vi på bio sist?? Ja de va länge sen.

Vet faktiskt inte om vi varit på Bio sen vi flyttade in till stan.

Vi har bott här i 3 år nu. ja tiden går.

Där kom vi med vårt lilla present kort på SF,

men fick höra att det hade gått ut för 2 år sen!

Hahahaha jaaa det är inte ofta vi går på bio inte!

Så det va bara att hala fram plånboken det!

Vi såg Änglagård iaf, det va helt ok.

Jag har sett de andra filmerna, men det hade inte gubben min.

Men de va gott om återblickar i filmen från de tidigare filmerna så han hängde med rätt bra i filmen ändå.


Det är ganska många som spelade med i de filmerna som idag är döda!

Per Oscarsson, Viveka Seldahl, Ernst Gunther.....bra skådespelare som inte finns längre.


Så måste jag bara visa vad jag sysslar med om kvällarna framför Tv:n.

   

Idag dukade jag fint på köksbordet med mammas gamla fin servis.

Sen la jag upp mina fina bakverk!

Visst ser det gulligt ut!!

MEN nåt fika blev det inte!

Lite kul iaf!


Nu tycker ni nog att jag är bra knäpp,


  

men jag va tvungen att testa.


      

Så måste jag bara lägga in den här bilden!

Jag tycker den säger så mycket!

Kärlek mellan mormor o barnbarn!

Att fatta tag i mormor´s tumme i sömnen

och sen hålla den fast tills hon vaknar!

Tryggt och härligt!!

      


Klockan är mycket!

God natt mina vänner!

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards