MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg under november 2009

Av Marie - 12 november 2009 18:51

Det var ett tag sen, undrar om nån saknat mej???

Mycket har hänt sen sist!

Var ska jag börja........??


Jo rummet ja..jo det är så fint nu!

Tapeterna är beiga med GULDprickar/stänk på.

Fondtapeten är lila med typ blommor på,

men inte vilka blommor som helst.

Nej vissa ser ut som utblommade maskrosor...

du vet..så spröda med vita fjäderlätta "grejjer"

som flyger lätt i luften..ja du vet!!

Sen är det liknande "blommor" fast i lila, guld och beige.

Ja den är jättefin!

I fönstret har jag satt upp lila gardiner.

I mitten av fönstret sitter min fina smidesljushängare

som jag fick av min kära vän Raija i julklapp för många år sen.

Den har aldigt passat in någongstans har jag känt, men NUUUU!!

Den har en lila glaskupa..den är så fin där den hänger nu!!

Så vill jag ha ett nytt överkast oxå..men vi får se när det blir.

Nu blir det till att köpa julklappar ist för saker till mej själv!

Men sen blir det ett nytt!!!


Ja sen då...

JOOO Magnus o Hanna och lilla Märta  har varit på besök!

Åh va hon växer mitt lilla troll. Stora damen ju.

Älskar att få vara med henne..titta på henne när hon leker,

bara att få sitta bredvid henne när hon äter o se hur hon beter sej!

Ja det är lycka!!

Det va iaf härligt att ha familjen här!

Dagarna gick fort, många att besöka förstås.

Men till nyår kommer de igen!! LÄNGTAR!

Hoppas vi får fira nästa jul med dem. Ser fram emot det!


JA sen en annan viktig sak!!

Jag har fått nytt jobb!!

Äntligen...undrar hur många jobb jag har sökt de sista två åren??

Massor är det iaf.

Hur många intervjuer har jag varit på??

hmmm jo 4 stycken tror jag det är!!

På 2 år!!!

Men som sagt den 4:de gav resultat!!

Ett helt nybyggt äldreboende! De har inte ens flyttat in än!

När jag var på intervjun stod vi upp o pratade, inte ens en stol fanns det!! hahaha

men det funkade det oxå.

Den 1 December börjar jag antagligen.

Tar tjänstledigt från mitt gamla jobb.

Men nu måste jag plugga till Uska..

Men ska ta det på distans på 50% eller så.


Det känns skönt!

Men det känns konstigt oxå!!

Tomt...

Att lämna alla jag tycker om...

mina arbetskamrata...

men oxå de härliga föräldrana och de små goa barnen på öppna förskolan!!!

De kommer jag att sakna enormt mycket! Snyft....:'(


Men jag tror jag kommer att trivas bra på nya jobbet..

om nu allt blir så som det sas på intervjun!

Tänk sen så nära jag får, bara till Valsätra ist för 3-4 mil!! NICE!!


En nackdel finns det ju..förstås..så är det väl alltid..

jobbar man i vården så innebär ju det att jobba

helg..dvs jul, nyår, påsk, midsommar!!

Men så klart att det blir så, vem ska annars ta hand om de gamla??

Nä det blir nog inga problem. Som plåster på såren får man ju mer lön då!!

Inte illa!!


Det får bli allt för i kväll!!

Ha det folks!

bye!



Ovido - Quiz & Flashcards