MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Ondskan!

Av Marie - 26 juli 2011 18:46

Det otäcka och hemska som hände våra grannar i väst är som en mardröm. Jag sörjer med alla familjer som varje dag nu vaknar upp och känner sej trasiga pga att nån familjemedlem saknas. Jag kan sätta mej in i känslan de har, men jag kan ändå aldrig förstå smärtan de har! Jag kan sätta mej in i det eftersom jag själv har barn.

Men vad jag oxå tänker är hur i hela friden ska familjen till ONDSKAN själv må och känna? Att vara mamma till detta monster? Att ha denna obarmhärtige människa till bror? Att vara mormor till en sån genom ond människa???

Kommer den här stackars familjen nånsin att kunna gå ut bland folk igen?

Kommer de att kunna fortsätta sina liv? Sina jobb? Jag lider verkligen med dem!!!!


Hur kan det bli så här? Hur kan nåt bli så fel? Hur uppstår ett sånt hat? Nä vi får nog aldrig svar på våra frågor.

Men det värsta är att han aldrig kommer att få ett straff som kan vara straff nog! Hur kan ett fängelsestraff på ca 20 år vara straff nog för att ha tagit livet av nästan 100 personer?

Jag är då inte för dödsstraff....har aldrig varit, men när något sånt här händer..då vette tusan!!! Nej fy o fy.....måtte det aldrig hända igen....men jag vet och du vet, att detta inte är sista gången något sånt här händer, tragiskt nog! När något sånt här händer, då händer något i min kropp och säkert i många andras oxå, något som aldrig funnits där så starkt förr...ett obegripligt starkt HAT mot en man som kan göra på detta vis! Jag tänker Han hade kunnat vara mitt barn!! Han hade kunnat göra så mot mina barn! Är det då konstigt att man känner som jag gör? Är det fel att känna så?? Vad säger DU? Vad känner DU??? Berätta för mej!!!Berätta!   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Skapa flashcards