MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg under februari 2009

Av Marie - 4 februari 2009 18:03

Idag har jag suttit i möte med min chef och en man ur ledningsgruppen samt facket! Allt gäller min anställning.

Som jag tidigare berättat så vill arbetsgivaren att jag säger upp mej själv, pga att jag är sjukskriven på 50%,  jag klarar inte att gå tillbaka till mina tidigare arbetsuppgifter på heltid. Facket säger att jag inte ska säga upp mej, och det vill jag inte heller. Vem törs säga upp sej idagens läge?? Gör man det åker man ju på 60 dagars karens om man vill ha ersättning från a-kassa eller dyl.

Jag fick förfrågan om jag ville jobba som vaktmästare ett tag, vilket jag accepterade. Vi satt i möte en halv dag, för att bestämma hur vi skulle lägga upp arbetet. Allt är klappat och klart, tror jag! Så ringer de o sägaer att NEJ det blir inget vaktmästar jobb för dej! IDAG fick jag veta varför!!! Folk i bygden hade åsikter om det! Alltså..folk i bygden???? va då? Har dom med det att göra??? Borde det inte vara en grej mellan MEJ OCH ARBETSGIVAREN? Jo så borde det vara! MEN vår kära ledning TÖRS inte gå emot dessa människor! Hör och häpna! Sen har man mage att skylla på att jag ska skonas från folks prat???? VA???? Idioti!!!

ja inget blev besstämt idag, men en sak är säker! JAG ger inte upp!

De ska få betala för att bli av med mej!!  Vi kommer att förhandla och inte ge oss, inga ynka 3 månader som jag blev lovad...mer ska dom få punga ut med! Min"fackkille" Patrik, du va bäst! Tack för att du stöttade mej så bra! Jag litar på dej till 100%

Fortsättning följer! jag lovar!


En rolig sak måste jag avsluta med!

Mitt älskade barnbarn tog sina första stapplande steg i går,

10 månade och 5 dagar!!

Hejja Märta, du är bäst!  Jag älskar dej så mycket!!

kram och puss på er alla mina kära!



Skapa flashcards