MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg under juli 2009

Av Marie - 31 juli 2009 23:39

Måste bara säga at nu är min blogg så fin, tycker jag!

Matilda hjälpte mej lite med färger o så, men bakgrunden fixade jag själv!!!

Kvällen har varit stillsam!

Vi har fikat o ätit god glass!

Sen har jag faktiskt suttit här HELA kvällen!

Tycker ni att det är hemskt???

Men så här är det, att min man Arne...han tittar bara på sport på tv...och är det nåt jag hatar så är det SPORT!!

Därför sitter jag här ist!

Japp så enkelt var det!

Men bannemej ska jag skaffa en tv till när dotra mi flyttar!!!

Japp så får det bli!

Oj så mycket vi ska göra då..kanske lika bra de så jag inte behöver sakna henne så himla mycket!

Så undrar jag om ni varit in o tittat på gratismode som jag lagt upp??

Om inte gör det!!!

Nu är det god natt!!!

Krama varadra i trafiken!!

Pyss



Av Marie - 31 juli 2009 18:25

Nu är den här!

Den absolut bästa dagen jag vet! FREDAG och det har blivit kväll. Maten är avklarad, vinet fortfarnade i glaset och jag mår bra!

Då vet man oxå att det är två dagar kvar av helgen! ;)

Jag skulle ju skriva mer om mina  inredningsplaner för rummet som snart blir tomt.

ÅHHH!!!

Vad ska vi hitta på!

Jo det blir nog så att vi flyttar in i det rummet o har det som sovrum.

Tar med oss garderober som vi köpte i höstas, sängen och nån skön stol!

Sen något fint på väggarna..snygga gardiner. Thats all!!

Rummet är ju inte stort men tror det kan bli fint.


Det rummet vi har nu som sovrum är ett väldigt vackert rum. Det har fönster i vinkel. Jättevacker fondtapet.

Det kommer att bli gästrummet!

Ska  leta efter en fin bäddsoffa, sen ska jag ha datorn där inne.

Skönt att slippa ha den i sovrummet.

Måste köpa nya fina gardiner som passar.


Ja det kommer att bli så fint!!

Det är jag säker på.

Att köpa en bäddsoffa är viktigt.

Eftersom Magnus o Hanna flyttar till Skellefteå nu,

måste vi ju ha plats för dem så de kan känna sej

välkomna när de kommer ner.

De måste ha ett "eget" rum när dom kommer!!!


Ska verkligen försöka göra det fint!

Det ska bli roligt att få fixa, kankse köpa lite nytt.

Till vardagsrummet ska vi köpa nytt iaf. Nya skåp ska det bli.

Ingen bokhylla mer!!!!

Men måste ha skåp så jag får plats med vinglas mm

skulle oxå va skönt att få undan vår dvd i ett skåp.

Liksom göra två flugor på smällen där!!!!

Japp vi får se, men har tittat ut det jag vill ha, det finns på IKEA!!


Har ni kollat  på länken med GRATISMODE?????

gÖR DET...INTE TOKIGT ATT FÅ GRATIS PRESENTKORT!!!

TITTA FÅR NI SE SÅ ENKELT DET ÄR!!!

 Jag har redan fått in massa poäng, snart blir det ett gratis presentkort till mej!!!

Då är det bara att gå o shoppa!! NICE!!!


Ha en bra fredagkväll!!

Det ska jag ha!!!!

Kramar


Av Marie - 31 juli 2009 13:50

Nu har även jag hittat hit:http://www.gratismode.se/?c=12620

Rätt kul faktiskt att man kan bara gå in på den här länken o få gratis poäng som man sen kan förvandla till presentkort!!! Det är många olika ställen att gå in o kolla på..helt värt att delta! Återkommer i nästa blogg om detta!!!

Men gå in o titta vettja!!!!!

Av Marie - 29 juli 2009 12:49

Hallo igen!

Nu är det dags igen!

Ibland blir det sällan men ibland får jag ett ryck att skriva här.

Sitter o tänker på att min älskade dotter är på väg att flytta hemmifrån...:(

Det är blandade känskor ska ni veta.

Dels är det ju skönt, att det blir Arne och jag igen efter sååå många år med barn hemma.

Men det har varit en underbar tid, många roliga år.

Men även jobbiga år.

Ekonomin har inte alltid varit den bästa..nä snarare tvärtom, den va många gånger SKIT DÅLIG!!!

Men på något konstigt vis fixade vi det alltid, ibland med hjälp av underbara föräldrar, men även själva.

Underbara vänner har vi oxå genom åren haft som hjälp o stöttat när det varit tufft.

Tack alla, hoppsa ni vet vilka ni är utan att jag behöver skriva ert namn. Ingen nämd ingen glömd, säger man ju.


En väninna sa till mej, när det va som allra jobbigast och så tungt att man bara vill bort.

 Hon sa: MARIE, det löser sej, det kommer att bli bra!

De små orden, i sej klyschor kan man tycka, men de orden hjälpte mej såååå mycket!! De fanns alltid där i bakhuvudet när jag grubblade och funderade på framtiden!

Jag såg en ljusning i mörkret..och tänk så rätt hon hade.

Allt blev bra, jättebra till och med!!

TACK älskade vän!!!


Men nu åter till mina tankar i dagsläget.

Dottern ska flytta...just ja.

Jo det är skönt...MEN OJ så tomt det kommer att bli.

Det kommer att bli tyst o inget tokeri i huset.

Men men..nu förstår jag min mammas tårar när jag flyttade,

 som den sista av fyra barn.


Men herre min jeee...hon kommer ju bara att flytta till Östhammar!

Men det är mycket flytta nu!!

Magnus o Hanna och lilla älskade Märta flyttar på lördag till Skellefteå!

Det är längre, men ändå är de kvar i Sverige.

Mina kompisars son med familj har flyttat till USA!!

DET är långt bort!

HAHA ..hör ni vad jag peppar mej själv!!!


Men nu till det som är lite roligt med att vi blir ensamma i lägnheten!!


Vi får ett rum till!! ;)

Nu ska jag få inreda ett extrarum!


Mer om det i nästa inlägg!!

hej mors!!

Nu blir det fika m gubben!!


Av Marie - 28 juli 2009 23:18

Tjena!!

Oj så länge sen jag skrev. Men orsakerna är många, och jag vill inte ta det nu.

Mycket har iaf hänt, och allt kan jag inte berätta om nu heller...men jag lovar att återkomma med det en annan dag!!

En rolig sak är att jag såg att min "måg" Kimmie har börjat blogga.. kul. Lycka till grabben!! Roligt tycker jag att alla gör så personliga blogar. Ingen är den andra lik.

Idag har varit en helt underbar dag, jobbig, men underbar.

Jag har haft mitt älskade barnbarn här hela dagen!!

Hon kom i morse när pappa åkte till jobbet och va här med oss hela dagen. Vi åt mellis på förmiddagen och senare lite lunch.

Sen var det dags att sova.

Matilda och jag och Bossen gick ut med vagnen o lilla Märta däri.

Så blev det långpromenad, skönt men varmt och kladdigt i luften.

När Märta sov passade jag på att börja med middagen. Vi skulle ikväll träffas hela familjen och äta tillsammans.

 För Magnus och Hanna o lill Märta flyttar nu till helgen upp till Skellefteå!

De ska prova på Norrlandslivet nu.

Ja Hanna är ju från Skellefteå, så för henne är det ju inte nytt.

Men nytt med egen familj, sist hon bodde där va hon singel!!! hihi

Magnus ska börja plugga på en KY-utbildning.

Han är glad och förväntansfull, jag önskar honom såååå mycket lycka till!

Hanna väntar på svar om hon får ett lärarjobb som hon sökt. Jag tror nog hon får det, hon är en sån duktig tjej. Fixar allt hon tar sej för!!!

Vilken sonhustru man har va???!!!!

Märta ska börja på förskolan nästa måndag, det kommer att bli så skoj för henne, med massor med nya kompisar!!

Hoppas allt kommer att gå bra för dem!!

Jag önskar dem all lycka!!

Självklart kommer vi alla att sakna den sjuuukt mycket. Det kan jag inte komma ifrån, det är bara så.

Jag är van att ha dem inpå oss. Kunna träffas ofta och så.

Men nu blir det annorlunda.

Ser fram emot nästa gång vi ses...då blir det nog i Skellefteå!!


Ja så Joakim och Johanna, Daniel kom oxå in till oss ikväll för att äta. Tyvärr kunde inte lilla Jonte komma med in, eftersom han är hos sin farmor denna vecka.

Men nästa gång han kommer ska han oxå få tacos!!!

Det lovar jag !!! ;)

Naturligtvis var även Matilda och Kimmie hemma och åt med oss.

Ja Arne med!!!


Det har iaf varit en trevlig dag och kväll.

Vi hade inget hemskt avsked när de åkte..vi sa hej då...ses snart.

Klart vi ses snart igen!!!


Nu får det vara allt för ikväll!!

Nästa gång ska jag berätta något annat...kul kanske!!!

Natti natti!!




Skapa flashcards