MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

R.I.P Björne

Av Marie - 20 augusti 2011 23:30

  Björne vår lilla gulliga vovve!  


Att man kan sörja en liten hund till den milda grad som vi gör nu,

det trodde jag aldrig!  

   Här sitter han (till höger) Björne!

Till vänster med öronen bakåt är min HugoBoss!

Björne var pappa till min Bossen.

Björne var min systers älskade hund.

Men igår förändrades allt!

Björne hade oturen att bli ihjälbiten av en annan hund.

En stor Bernersenner.

Ingen vet hur det egentligen gick till, allt hade gått så fort.

Bara att han fick ett hugg över ryggen och han blev medvetslös.

Han somnade sen in i sin mattes trygga famn på väg till veterinären.

Där var han trygg där fick han somna!

Vi sörjer honom!

Säg vad ni vill, men det är oerhört jobbigt. 

HUR kan man sörja ett litet djur så pass?

Jag trodde aldrig det!

Nu vet jag vad jag har att vänta på när det är vår tur, jag bävar.

Men jag vet ju att en hund inte lever så himla länge, så den dagen kommer det vet jag ju! 

Men jag vill inte ens tänka på det!


En varm kram vill jag nu sända min älskade syster!

Kom o gosa med Bossen så ofta du vill!!!

Älskar dej Sys!!!


Du får tänka på att lilla Björne är hon I-B nu. 

Även mamma o pappa är där och tar hand om honom,

och du vet ju hur mycket pappa älskade Björne. 

Jag vet samtidigt att mamma oxå skulle ha älskat honom

oerhört mycket, precis som vi har gjort. 

Nu är han där hos dem!!

Han har det bra!!

Det är du som har det jobbigt nu gumman!!

Men vi finns här, alltid, det vet du!!!

Kram sys!!!

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards