MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Marie - 3 augusti 2009 19:33

Hej igen!!

Då sitter jag här igen, fack patrik har varit här!

Men han håller med min löneansvarige att jag fått rätt lön!!!???

Jag fattar ändå inte!!

Var är den andra halvan av min lön?? Vart tog den vägen??

Ja jag fattar inte ett smack!

Men skam den som ger sej..jag ska jobba vidare på saken!

Har ni några tips på hur jag ska tänka, hjälp mej är ni snälla!


Har varit på 28 års kalas idag..

det va jättetrevligt.


Sen orkade vi bara inte fixa mat,

så det blev MAX för en gångs skull.

Riktigt gott.

Sen var vi till mamma o pappa´s grav.

hade köpt en fin sten som jag la på gravstenen, med texten

"älskade mamma" på.

Hoppas den får ligga kvar och att ingen klåfinger snor den.


Är just nu lite loj, vet inte varför.

Kan vara det här med pengarna o lönen.

Vill ju få det HELT klart, vill bli överbevisad innan jag ger mej.


Jag återkommer snart igen!!


Ni har väl inte glömt att kolla på gratismode.se???

Kraaam!

Av Marie - 3 augusti 2009 12:32

Hej igen!!

Så va det måndag igen!

men har fortfarande semester, härligt!

vill egentligen inte alls tillbaka..men vad göra. Söker o sööker, men ingen vill ha mej.

Känner mej som gamarna i Djungelboken...

"Ingen vill ha mej hos sej...har du ingen mama eller papa?"

Att söka jobb och inte vara attraktiv på arbetsmarknaden känns piss.


Men det va inte det jag tänkte skriva om nu!

Nu är det så här, jag har gått på sjuklön från arbetsgivaren i 6 månader!

Lönen betalades ut i efterskott!

Alltså fick jag bara halv lön i Januari, för den halvan jag jobbade då.

Japp, tänkte jag...då får jag resternade i juli!

då blir det heltidslön + sjuklön = BRA

Men ICKE...nu fick jag halv lön + sjuklön!!!!

MEN jag jobbar ju nu heltid, då borde jag ha en heltidslön + den innestående sjuklönen!!!! ELLER????

Näpp säger löneansvarig, det ska jag inte????!!!!


Så jag mailar facket i går kväll!

Där på komunal finns EN helt underbar kille, Patrik!

Han ringer mej kl 9 i morse...säger, det här låter inte klokt.

Så strax kommer han hit, kl 13 kommer han för att kolla med mej på alla löne specar!!

Så nu får vi se hur det går!!!

Återkommer sen!!

Ha det bäst i solen!!

Kram



Han ringer mej

Ovido - Quiz & Flashcards