MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Åh vilken trevlig dag!

Av Marie - 9 december 2010 00:27

Vilken trevlig kväll jag har haft!


Tack goaste Marita!

Vi har varit på klädvisning ikväll.

Jättemysigt.

Kallt men mysigt!

Vi åker från stan o drar oss ut till Rasbo, Henriksberg.

Där ligger den finaste gården i Rasbo (tycker jag)

har alltid sagt att DÄR skulle jag kunna tänka mej bo!


Iaf så är "bagarstugan" upplyst med ljus,

vi går in o välkomnas av goa Alice o Bibbi!

Där är dukat med två bord för oss åtta som kom dit.


Sallad och vin och bröd!

Jättegott!

Men kallt inne va det, elen va inte på hugget denna kväll.

Men va tusan, med flera värmeelement och massa värmeljus

och så vin i kroppen (men bara 1 glas) så blev vi snart varma!

Så va vi ett härligt gäng oxå.

Så när vi hade ätit kom de in o så blev det visning av kläder.

Lite mannekäng av två tjejer, så vi fick se kläderna på, jättebra ju!

Sen va det fritt fram för shopping!

Jippi...

jo då..jag provade en del kläder. 

Jag fastnade för ett par svarta tajta byxor, med resår i midjan.

De va så sköna, så ja självklart köpte jag dem!

Så köpte jag en vit långärmad t-shirt!

Jag är riktigt nöjd!


Vi ska göra om den här turen, samma gäng i februari.

Då har vår kläderna kommit in!!

Då ska vi äta Thai-middag.

Ser redan fram emot det!

En helt lyckad kväll!


Så har jag ju fått ha Lilla gumman Alexis här oxå,

hon är kvar än.

Hon ska sova nu..men det vill hon inte. Just nu ligger hon o smågnölar lite i sängen.

Hoppas hon somnar, så mormor o morfar får sova lite inatt oxå!

Men det löser sej nog snart!


Nu ska jag se Bonde söker fru färdigt!

Stackare som måste ta till TV för att få nån!

Men men kul att titta på iaf!


God natt

sov gott så ses vi snart igen!


  

Just ja...här är min nya frisyr!

Lite kortare, lite tuffare!

Vad sägs?

Jag är nöjd iaf!   


Bye bye!

 
 
Ingen bild

Johanna

9 december 2010 08:56

Lika snygg som vanligt... ;)

KRAAMM

Marie

9 december 2010 14:38

Hihi tack gumman!!! Du e go du! :)

 
irja

irja" title="http://bloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]irja[/url]

9 december 2010 10:30

Kära Maria !!!
Trevligt du har haft,och en välbehövlig break från all julstök, det är alltid skojigt att gå manekäng, då vet man ungefär vad det är för mode, då känner man inte så insnöat och hänger med litegrann,,si så där, fast åt andrasidan så klär jag mig i det jag tycker är skönt och passar mig,,,, Jag hade mitt barnbarn Melker 2år hos mig igår, mormors lilla charm trollunge, han är världens gooaste,har lärt sig att flörta och skicka släng kyssar,vad ska det bliva av han må tro ??? Fin du blev i håret lika kortklippt som jag, men med andra färger, måste sätta in ett kort så du får se hur min knopp ser ut,,, LER,,,,,HA en skön och trevlig dag i dag också......Fånga dagen KramiZ IA......

http://40-talisten, bloggplatsen.se

 
irja

irja" title="http://bloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]irja[/url]

9 december 2010 11:56

Kära Maria !!!
Tack för din kommentar hos mig, men när jag hade skrivit svar åt dig, så råka jag trycka fel, så kommentaret bara försvant, det är inte att jag inte ville ha det,,, bara det att det var jag som klanta till mig,,,,,VI höres snart igen,,, ha det gott och en bra dag ,,, LEV väl, lev idag, KramiZ IA....

http://40-talisten, bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards