MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Marie - 14 december 2010 12:50

Alltid är det något man ska grubbla över!

Nu är det bilstol till Märta när hon kommer!

Jag har ju ingen!

Jag kan ju inte gå o köpa en för massa dyra pengar när hon är här så sällan.

Men om de behöver åka bil när de kommer då?


Ja vad gör man?

Hon är för liten för att sitta på bilkudde än.

Det allra bästa vore ju om jag kunde låna en enkel stol som hon kunde ha i vår bil. De är ju bara här i en vecka!

Men jag vill ju att hon ska åka säkert!

Farmors lilla gull!

Men är det någon som har en stående kan du väl höra av dej, kanske jag kan låna den en vecka över jul?

Det vore fantastiskt!


Annars då?

Jo det rullar på!

Dagarna går fort nu.

Det är väl en dels som ska fixas till jul, men jag hinner.

Ska ta upp köttfärsen idag tror jag så jag kan göra köttbullar i morgon.

Skönt att ha det gjort iaf!


Så blir det väl lite godis, kakor har jag kvar som jag ska göra!

Gubben fixar lite oxå. 

Igår blev det kola med polkagris!

Gott ska du veta!


Kanske man skulle ta o göra lite mandelmusslor idag.

Det tar lite tid men de är så gott.

Man kan ju fylla dem med grädde o lite sylt, o vips har man en liten bakelse!


  


Ja så ska jag göra chokladrutor, snoddas, kärleksmums...kärt barn har många namn sägs det!

Vi kallade dem alltid bara för chokladrutor.

De andra namnen har jag lärt mej senare!


Nu har det gått en lång stund sen jag skrev, har varit på lite olika ärenden, så har Matilda o Alexis kommit het oxå.

Kimmie va här en stund innan han åkte o jobbade!

Nu är det matdags!

Så vi hörs så småningom!

kramar!!!

Ovido - Quiz & Flashcards