MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Marie - 16 december 2010 22:42

Ja här händer det grejer dagarna långa.

Idag har här bakats matbröd, och småbullar,

det är gubbens om har fixat det! han är så duktig!

Ni som inte känner oss, kanske blir förvånade nu,

Va bakar gubben?

Jaaa det gör han och han är super duktig!

Titta bara så fina bullar!


  


Sen när det blev lite tomt i köket, tog jag plats där och gjorde köttbullar på 2 kg färs. de blev jättebra tycker jag. 

NÖJD!

Ja Ni kan få se dem oxå!   


  

Det är så skönt att steka dem i ugnen när man gör mycket.

Så stekar man dem sen i stekpannan när det är dags att äta dem!

Kanonsmidigt!


Ja o så har dottern o mågen o barnbarnet varit här.

Lillan har varit lite vissen eftersom hon har fått sin första förkylning. 

Hon vill inte somna i sängen, det är mycket bättre att sova i mormors famn!

Vem säger nej till dej? 

ja inte jag!

Titta bara, detta är Kärlek!

  

Åh så här skulle jag kunna sitta Lääääänge!

Så gott!

Mormor njuter verkligen!!


Idag är det den 16 december, och den 22 december kommer mitt äldsta barnbarn med föräldrar!

Åhh jag längtar såååå.

Ska bli så mysigt att få ha dem här, en hel vecka!!


Snart snart är det jul...bara 8 dagar kvar!

Har jag köpt alla julklappar???

NEJ!!!

Men det fixar sej.

Är bara så ovant att ha så lite på kontot att röra sej med. 

Man blir inte rik direkt av att gå o stämpla!

OJOJ vilket hån!


Men vi får se...kanske kommer jag in på kurs i Januari,

som kan leda till jobb.

Hoppas hoppas!


Men nu ska jag sätta mej o spela lite o koppla av innan det är dags för sängen!


Tack för att ni tittar in!


Ha det gott nu!

Ta det försiktigt och jäkta inte ihjäl dej!

Gör det du tycker är roligt,

inte det du tror att du MÅSTE!


Det blir jul ändå!

Du ska ha kraft kvar att orka fira julen oxå!


Sänder massa kramar!


  


Ovido - Quiz & Flashcards