MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Marie - 28 december 2010 19:58

Sommaren är kort...det mesta regnar bort, Ja så sjunger Tomas Ledin.

Men han kunde lika gärna sjunga

Julen den är kort....det mesta snöar bort!!


För visst är det så, 3 ynka dagar är det på jul.

Man far som en tätting inför julen, man städar, fixar o bakar o lagar mat.

Så kommer julafton....

vi fikar, märks det från kakfatet att någon tagit nåt? NÄÄÄÄ.....

Så fixar vi maten....massa gott förstås...

så äter vi då.

Märks det på faten att vi ätit? NÄÄÄÄÄ...

Så i några dagar sen får vi äta rester!!

Så dumt egentligen.

  


Men vi har haft en jättebra jul!!

Granen är vacker, är faktiskt jättenöjd med den! 

Titta bara!

 


Så var ju ALLA mina barn hemma!

Här har vi Magnus o Hanna o lilla goa Märta!


  

Skägget åkte av på annandagen!!! 

Då blev mamma glad!   


  

Hanna glad på julafton som de ska vara!


Det lite större charmtrollet, med vacker klänning o lockigt hår!


  


Här är Joakim!


  

Alltid på språng! Har alltid haft bråttom!! 


Så har vi  hans lilla flickvän!


  

Johanna med kameran i högsta hugg!!!


Så har vi Daniel!!


  


Gladare än vad han ser ut var han, det lovar jag!

Men bilden va så bra så jag ville ha den här! 


  

Sprallig Matilda va med förstås!


Även hennes Kimmie!


 

han var glad oxå...faktiskt! hahahah


Så har vi den lilla solstrålen förstås!

  

Hon va nöjd o glad hela kvällen! 

Inte brydde hon sej om den fula tomten heller!


  


Farfar/morfar Arne va nöjd han oxå!


  


Så va det bara jag kvar! Så här glad va jag!!! 


  

Kan man vara annat när man har hela sin älskade familj hos sej???


   

Så har ni sett min julafton!

Jag önskar er en god fortsättning nu!


  


Ett gott slut

och

ett gott nytt


år!!!


Kram!!!


  


Ovido - Quiz & Flashcards