MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Marie - 1 december 2010 18:39

Burrrr!!

Nu är den här igen!

Vintern och kylan! -18 grader här nu!

Det finns visst orsaker till att det är så här kallt nu.

Så här är det, det beror på:

Negativ nordatlantiska oscillation!

Ja, Så heter det!

Men man kan oxå säga att det är

Svaga västvindar som lämnar plats åt kalla nordliga och östliga. 

Ja jag fattar inte vad det är. 

Men det är så tydligen. 

Kallt är det iaf!

  

Idag är det 1:a december.

Inte långt kvar till jul!

Just nu sitter jag framför tv:n, det är julkalendern nu.

Men vad är det för skräp?

En mamma som jobbar på Finlandsbåten som kock, bingoutropare, underhållare, och vakt på bildäck!

Pappa är försäljare som inte går nåt bra för!

Ja vi får se...nu ska de köpa ett hotell...

Jaha nu sa de upp sej oxå!!!

Båda två!


Idag har det bakats matbröd här!

Gott gott!

Jag har fixat fint inne på toaletten.

Vi köpte ju ny tvättmaskin och torktumlare i helgen,

sen var vi till Ikea o köpte hyllplan.

I går kväll fixade gubben min det.

Så idag har jag fixat o gjort fint!


Igår satt jag upp nya gardiner i köket och i sovrummet!

Det blev så fint!

Nu skulle jag väldigt gärna ha nya gardiner till V-rummet oxå.

Så jag ska nog ta en tur till Thuns.

Där brukar det finnas det mesta!

Så jag hoppas nu.


Nu kom sonen hit. 

Han kom från jobbet, tänkte sova här i natt så behöver han inte sitta o åka fram o tillbaka ca 12 mil tur o retur.

Så får han dessutom sova lite längre i morgonbitti. 

Det är ju bra att ha mamma o pappa i stan ibland!

  

Nä nu tog tankarna slut..vet inte vad jag ska skriva mer.

Så jag säger väl tack o hej, leverpastej!

Ha en bra kväll!

PYSS

  



Ovido - Quiz & Flashcards