MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Tisdag=träning

Av Marie - 26 oktober 2010 17:15

Så har man tränat idag igen då, äntligen!

Det va så skönt!


En gång kvar sen måste jag köpa kort!

Det svider ska jag säga.

Både medlems avgift + kort=DYRT!

Ja eftersom jag ännu inte fått besked om när o om jag får några pengar från A-kassan. 

Men jag tror ju att jag får pengar, frågan är bara NÄR?

Det ska ju ta sån jäkla tid med allt.

Varför kan man undra? Är det så svårt att beta av alla ansökningar?

Det står att det ska ta ca 4 veckor, men tusan för mej har det tagit mer än så.

Men vadå..jag är ju gift med en stenrik man, så det drabbar ingen fattig! 


NOT!!


Nej nej skoja bara!

Man är ju gift med en sjukpensionär,

då växer inga pengar på träd inte!


Ungarna i Norr som vill att pappa kommer upp o är 

en hjälpare med tips o råd nu när de köpt hus o rusta det!

Men resan kostar..vet inte hur det ska gå!!   

Han är nog väldigt sugen på att åka upp..men som sagt, det är dyrt att flyga!

Nu när man behövs för dem, då kan man inte!

Det är ett skit!


Strax dax att åka på kören!

Alltid lika trevligt!

I söndags när vi hade vårt lilla framträdande i kyrkan,

så var det ju lite speciellt. 

dels så var det 50 års jubileum där!

Kyrkan fyller 50 år!

Pga detta var ärkebiskopen där!

Coolt!

Arne och Torbjörn sjöng duett, de sjöng en av mina

favoriter,

Halleluja!!! 

Jäklar va bra de va, killaran!

Så bra röster tillsammans!!

Ja så det va skoj!

Matilda o Kimmie o lilla Alexis kom faktiskt o lyssnade!

Det är alltid roligt när nån i familjen kommer för att lyssna!

De är ju inte så roade av kyrkan, men vill gärna höra om det är nåt speciellt vi ska sjunga!


Igår var jag med min systers barnbarn Ida på handledar utbildning på körskola!

Hon och jag ska tampas o se till att hon får ett körkort tillslut!

Så mycket som har ändrats sen jag tog körkort 1977!!

Hahah ja det va ett tag sedan!

Men jättebra var det att få gå o lyssna och få material.

NU jäklar Ida ska vi snart köra!!!

Det ska bli skoj faktiskt!!!

Klart jag ställer upp och hjälper dej Ida!!!

Ska man ta alla körlektioner på skola då blir det dyrt!

Så gammel moster ställer upp!!


  


Ja ute är det kallt o höst!

Vintern står o stampar o vill komma till oss.

Men jag hoppas den väntar ett bra tag än!

Det är jobbigt med hala vägbanor..men man får köra försiktigt!!!


Nu dax att fixa sej!

Sjunga, vänner och glada skratt!

Ha en bra kväll nu alla vänner!

Tack för att ni tittar in!

See you!



 
 
Ingen bild

Love

29 oktober 2010 22:29

Hejsan!
Vad glad Ida ska vara som har en så snäll moster.
Att ta körkort i dag kostar ju en hel förmögenhet och som sagt pengar växer inte på träd i alla fall inte i min trädgård.
Jag blev sur i dag när jag höre att maten skulle gå upp 10%. Kan dom inte lägga det på lyxkonsumtion utan på det alla behöver.
Det är klart att man vill hjälpa sina barn men ibland går det inte. Hoppas i alla fall att det löser sig för er. Vi har ju äldsta sonen i Thailand och jag vet inte om vi kan åka dit i vinter. Har man hus finns det många hål att stoppa i. En liten glädjespridare flyttar in på måndag hos oss. Har man inte jobb så skaffar man sig men jag är överlycklig. Vem det är kan du se på bloggen.
Har sett på Idol men måste ner nu för att kolla vem som åker ut.
Ha det så bra och ta vara på sista dagarna i oktober.
Kram
Love.

Marie

5 november 2010 20:09

Tack för ditt inlägg!
Ja jag tror jag gör Ida väldigt glad, även hennes mamma! Det känns så bra inne i mitt hjärta, det är sån jag vill vara. Få vara andra människor till hjälp! I love it!!
Jobbar din son i Thailand? Berätta!! Spännande!
vilket land att få bo i, jag o maken har varit där två ggr..det är underbart där!
Nu är det Idol igen...få se vem som ryker ikväll!
Kram till dej Love!
ha en skön helg! Kram

 
Ingen bild

Ullis

13 november 2010 22:58

Tjena bruden! Jag hörde talas om den duetten på jobbet, har han kommit ut ur garderoben så här på äldre dagar ;). Nu har den för*pip* snön kommit du, hoppas att den försvinner snart och kommer tillbaka till jul!! Ha det bäst - flodhäst!! Kramar

Marie

14 november 2010 00:01

Hej svejs....hur kunde du höra det ända till jobbet???
Vad sas då? Men garderoben..har han varit där??? ;)kram på de toka!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards