MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Marie - 6 oktober 2010 12:29

  

Fy tuppen va trött jag är idag!

Fast jag varit uppe sen kl 9 har jag inte vaknat än!!


Känner mej som om hela kroppen är tömd på energi idag!

Jag som skulle plocka svamp eller baka eller tvätta fönster idag!!!

Jaha??

Vad gör jag då?

jo ligger på soffan o orkar inget alls!!

Undrar varför det blir så här vissa dagar?

Visst ok jag var vaken inatt, kunde ju inte sova!

Men ändå, nån måtta får det väl va!!!


Kanske jag ska koka lite kaffe så jag blir lite piggare?

Mmmmm...


Konstigt ändå att dagarna är så olika!

Tänk om jag skulle ha jobbat idag..då hade jag dött!

Hur skulle det ha gått?

Klart det hade gått, men inte hade det varit nån höjdare!


Pratade med en person i telefon nyss!

Jag blir så ledsen ibland när jag inte kan hjälpa till!

Ibland vill man liksom bara hoppa in o hjälpa till, ruska om visa personer.

Men man ska inte lägga sej i.

Komma med råd o tips, ja visst, men inte mer.

Hoppas det löser sej.

Man måste ta ansvar för sej och sitt! 

Bli vuxen fast man redan är det i ålder!


Varför är det så mycket svårare nu än när vi var unga?

Tiderna förändras, så gör visst även människorna. 

Vad beror det på???

Är de yngre personerna mer bortskämda idag än förr?

Jo det tror jag.

Man vill ha allt serverat på silverfat!

Men det funkar inte så idag!

Man få kämpa o slita för sej  o de sina!

  


Men så mycket förstår jag iaf

att det kommer inte att gå bra om denna situation inte får en vändning!

Jag hoppas att allt löser sej till det bästa!


  


Nu ska jag ta en fika!


Får se vad eftermiddagen har på lur åt mej!!!


Tack för att ni tittar in till mej!

Skriv gärna nåt så jag ser vilka ni är!

Positivt som negativt allt av intresse!!!

Puss kramen!!


  

På med hjälmen nu så kör vi!!!




Av Marie - 6 oktober 2010 02:39

Jaha, då sitter jag här igen!

Klockan är 02.36 Ja jag kan som vanligt inte sova. Låg o vred o vände mej i ett par timmar nästan, men nej det funkade inte.


Så det fick blir morgonrock på, en banan i magen o så på med datorn o leta garner!

Hittade jag nåt då? Nej så klart inte!


Tidningsbudet kom nu, hörde jag!


konstiga tider folk jobbar :)


Har ikväll varit på körövning!

Vi är skitmånga i kören nu, runt 60 st! DET är bra uppslutning oxå men som vid alla andra körer fattas det män, även om vi har få manliga sångare så är vår kör en av dem i som har flest killar!

DET är ju häftigt!


Vi ska sjunga när ärkebiskopen kommer i oktober! Häftigt!

Arne o Torbjörn ska sjunga duett!! DET låter så bra!

Fina  röster tillsammans har de!

De kommer att bli superbra!       


Så vad det kul att träffa Anna-Lisa ikväll, hon har varit sjuk i cancer, men är på väg tillbaka igen. Så fin hon var med sitt hår som är på väg att växa ut igen efter behandlingen.

Starkt jobbat gumman!!!!     

Även en ros till Anita som har gått igenom samma tuffa behandling och nu är tillbaka i kören!     


Nu ska jag avsluta! Drar mej in mot sängen igen! Ska testa om det går o sova nu!! Är jättetrött nu!


God natt suss gött!!!!   

Ovido - Quiz & Flashcards