MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Dödstrött!

Av Marie - 16 september 2010 23:16

Sitter i soffan och är egentligen dödens trött!

Varför går jag inte o sover då???

Ja det kan man undra!


Sov faktiskt en stund på kvällningen.

Både gubben min och jag somnade i soffan!

Det va riktigt skönt!


Gubben min var på akupunktur idag. 

Jag tipsade om att min sjukgymnast fixade sånt oxå.

Så han ringde o beställde tid.

Idag var han dit.


Stackarn va ont han hade när han kom hem.

Hon träffade på några enormt onda ställen i hans knän.

Det är ju knäna som spökar mest nu.

Nu ska han iaf få börja på gymmet han oxå.


Nästa vecka ska han dit.

Hon funderade faktiskt om det är "bara" fibro han har!

Precis vad jag oxå har sagt.

Det kan ju ha tillstött något mer.


Så nu när vi byter husläkare,

ska han be att få kolla på en röntgen.

Det har ju aldrig gjorts någon röntgen,

annat än i nacken och det va länge sen.


Bra att hon sa det till honom.

Även om jag säger samma sak till honom,

så tar han inte det på allvar.

det måste vara någon annan.


Visst tusan är det konstigt att det ska vara så!

Men, han tycker väl att jag tjatar för mycket om 

att han sak söka läkare.

Men självklart vill jag att han går till doktorn

när han har så mycket värk.


Att gå runt och ha ont, är ju något som

smittar av sej på omgivningen oxå.

Så har vi haft det i många år nu.

Skillnaden är att jag nu kan säga att jag tycker 

det är jobbigt. 

Det sa jag inte förr, men eftersom jag inte 

kunde säga det, så gick jag 

runt och själv mådde jättedåligt.


Men man får inte gå o trippa på tå för att 

inte skada andra.

Man måste få säga vad man tycker, vad man känner.

Är det jobbigt, säg ifrån!!

Det gjorde jag efter att jag bröt ihop

totalt för ett antal år sen.

Nu tar jag inte på mej andras värk och andras pina.

Jag har min egen pina och min egen värk.

Självklart hjälper jag till om jag behöver.

Men Nu är det på ett helt annat sätt.

Tycker själv att jag blivit mycket duktigare.



MEN en nackdel finns!!!

Nu när man inte ställer upp på alla andra längre,

så är man inte lika viktig att ringa eller höra av sej till!

DET har jag märkt.

Förr när jag var överallt hos alla som mådde dåligt,

då ringde de ofta. 

Skulle vi ses, kunde vi göra något.

Kunde jag göra ditten och kunde jag göra datten??

Nu säger jag nej om jag inte mår bra!

Det straffar sej!!

Nu är jag mycket mer ensam. 

Inte alls lika många som hör av sej.

Nää men är det de som det hänger på...

Ja då får det va!!!!

Duger jag inte annars, då skiter jag i dem!!!


DET har jag aldrig sagt förr!! Eller skrivit!!

Det va skönt!!!

Hahahaha!


Nu ska jag gå o sova!!

Det är en ny dag i morgon oxå!!

Suss gott!


 

Min älskade Alexis!!

Ser ni buset i ögonen!!   

      










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards