MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

VAKEN

Av Marie - 16 september 2010 06:06

Men vad är det här???


Jag sitter här och kan inte sova!

Hela natten har varit knas.

Slumrat, vaken, slumrat, vaken osv...

Hörde när första bussen kom i morse..


När klockan är 5, då ger jag upp.

Så nu sitter jag vid min kompis datorn, 

har suttit här en timme!!

Har sett att några kompisar är vakna och ute på Fb.


De ska väl i väg o jobba antagligen!


Nu är jag jättehungrig, men vill ju inte väcka gubben som sover.

Är rädd att jag stör honom i hans skönhetssömn!

Näää då, jag har hört att han oxå sovit dåligt inatt,

o nu sover han äntligen.

Tycker han kan få göra det!


Men strax får jag nog ta mej ut i köket o ta min frukost.

Ovanligt tidigt idag..men va då, jag har ju varit vaken hela natten!!


Idag ska jag iväg med vovven till veterinären.

Han behöver få sina tänder omskötta.

Då ryker en 1000 lapp ungefär   


Nu vill jag ställa en fråga till er som läser min blogg!!

Jag hoppas ni vill ge mej ett svar oxå!


Om man går arbetslös, 

och blir erbjuden ett jobb.

Det visar sej att jobbet + bussresor till och från jobbet ger mindre lön än vad jag får från a-kassan.

VAD skulle ni göra då?


1. Jobba och se glad ut?

2. Stanna hemma och söka annat?


Eller???

Berätta för mej!!


Tänk på saken!

Jag går och äter frulle nu!!!

Yogurt, flingor, en macka o kaffe!!!

Gött!!


Ha en bra dag!

Vi hörs senare!!!

  



 



 
 
Ingen bild

Tove

16 september 2010 21:56

Svårt att svara på. Spontant känner jag att jag skulle stanna hemma och söka ngt annat jobb (Hemskt egentligen). Men samtidigt så tror jag att jag skulle må mycket bättre av att jobba och träffa andra människor än att bara gå hemma! Men det beror ju oxå på vilket arbete det är!!

Marie

16 september 2010 23:16

Precis...absolut. I mitt fall umgås jag med 4 åringar på jobbet!!!
Det är ett vik....jag känner att jag egentligen förlorar pengar på att jobba.
Jaja.... tack Tove för ditt svar!!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards