MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Luftballong!

Av Marie - 9 september 2010 19:33

  

Precis när jag tittade ut så susade en luftballong förbi!

Det är så mysigt att se!

Har faktiskt inte sett så många i år!

Men några har jag sett iaf!


Idag har det varit en kanondag!!!


Tänk så länge sen det var jag kunde säga det!

Så därför är det extra roligt att säga det!!


Jag började dagen med att gå upp tidigt, ja iaf kl 8!

Det är väl tidigt! 

För mej är det de, nu när jag är ledig.


Så gick jag ut med hunden.

In och tog en nyttig frukost!  


När jag sitter med mitt kaffe och min UNT, så ringer telefonen.

Det är en kvinna vid namn Ulla, som ringer.

Jag har tidigare sökt jobb hos "henne".

Den tjänsten är tillsatt, men de behövde en vikarie.

Så hon undrade Vad jag hade för mej! 

Ville jag komma förbi o prata lite??

Efter att ha läst mitt Cv, tyckte hon att jag verkade intressant!


Självklart vill jag åka dit!!

Efter träningen då!! Yes kl 13!



Så tog jag bilen till gymmet, (ja jag vet..)

Där träffade jag min sjuksköterska som skulle visa mej runt och lära mej vad jag ska göra för att kunna träna upp min rygg och nacke.

Så småningom så ska vi ta hela kroppen. 

Men nu är det den ONDA delen som gäller!


Massa olika maskiner som jag ska lära mej. 

Men jisses så kul det va!

Längtar redan efter nästa gång!


Jag har ju ALDRIG i hela mitt gamla liv tränat på gym!!

Fattar ni???

Aldrig!!!

Men nu ska det bli ändring på detta!!


Så begav jag mej till Ulla!!

Fyrisgården rättare bestämt!


Jag möts av en mycket trevlig kvinna

som bjuder mej på kaffe!!

Bara de alltså!!

Inte alla som gör det!!

Hon behövde nu nån som kan vikariera för en kvinna som råkat ut för en stroke!

Jobbet är att leda barngrupper. 

Så ja.....

har ju sagt att jag aldrig mer ska jobba med barngrupper.

Men ..jag är arbetslös, det är ett vik....

jag tar det nog om jag får det!! Ja beroende på lön förstås!   

Så ligger det till!


Oj så långt inlägg det blev ikväll!!

Men men det får ni ta..

Tack för att ni orkar läsa!!!


Skriv gärna en kommentar o tala om vad Ni gillar,

korta eller långa inlägg!!!


Pussen och hej!!!!


  







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards