MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Marie - 18 juli 2011 12:37

Hej där alla vänner!


Det va inte igår!

Oj så länge sen jag skrev, det var inte meningen att jag skulle skriva nu heller, men jag slank in o så bleir det iaf ett kort inlägg.

kort o kort, ni vet ju hur det blir när jag kommer igång!!  


Men kort nu vad som hänt sen sist!


Jag har fått nytt jobb!!!

Jag arbetar på en gruppbostad där 5 killar bor, de har olika grader av funktionshinder.

Supermysiga arbetskollegor har jag fått!!!

Det finns 2 nackdelar...dålig lön  

och min tjänst är endast på 55%  

MEN jag hoppas på att det kan bli en ändring på båda de problemen!

SNART!

"Bråkig" som är jag så har jag kontakt med facket, o de håller fullkomligt med mej att lönen är för låg, så det ska bli

förhandlingar i september! TACK!!




Idag börjar jag jobba igen efter 11 dagars ledighet.

Är man nyanställd så får man räkna med dålig (kortare) semester..men men jag har haft bra dagar med barn,barnbarn med familjer, så jag ska inte klaga!

MEN.....

Jag har inte träffat alla mina barn med respektive o barn, som jag skulle vilja...

men de har så mycket för sej hela tiden, samtidigt så är jag jätteglad för deras skull oxå....de behöver komma ut o röra på sej när de är unga.

De har varit på Konserter i Göteborg, Stockholm, besökt Skellefteå, nu blir det fiske i fjällen ..ja de har mycket för sej mina goa pojkar med flickvänner! Klart de ska passa på....









 

Fördelen med att ha ett sånt här jobb med arbete på helger är ju att man kan få lite ledighet i veckan oxå plus att det kan bli fler dagar än 2 lediga på raken. Ska försöka se till att få ledigt på det viset så kanske vi hinner en tur upp till älsklingarna i Skellefteå oxå!! Hoppas det iaf! Jaha vad va det jag sa.....kort inlägg..hahahha nu ska jag iaf sluta..ska snart iväg till Jobbet! Men jag är iaf en glad person idag...mår riktigt bra..vet att mina tidigare inlägg ofta har varit dystra o mörka...men nu ska det bli bättre, ska ni se!     Ha de gott nu alla vänner, är det så att ni har saknat mej så tala om de så kankse jag kommer igång o jobba på mitt skrivande igen! HA det jättebra alla rara där ute i cyberrymden!

Puss o kram o nyp i stjärten!

Måste bara lägga in ett fint kort på mina underbara barnbarn!! KRAM


   Visst är de söta mina flickor!!!!

 







Ovido - Quiz & Flashcards