MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

nytränad!

Av Marie - 31 januari 2011 17:26

Tänk att man ska blir så stolt över att ha tränat i 1½ timme!!

Jag är det iaf!

Känner mej sjukt duktig nu!

Jag tränar hemma än så länge, i väntan på att ekonomin ska bli så pass ok att jag kan köpa mej ett träningskort på F&S.

Först tränar jag ½ timme dans/hiphop steg eller zumba steg.

sen kör jag 1 timme yinyoga!!

Duktigt av mej!

Skönt med yogan efter den andra träningen.

Så in i duschen....nice!

Idag va maten klar när jag hade tränat klart oxå...så jag kände att jag kunde unna mej en stor tallrik brunabönor o stekt fläsk!

Gott va det!!!

Hoppas min mage inte kollapsar IKVÄLL!   Ja ni förstår!


Idag fick jag finbesök av två gulliga tjejer!

Jenni, min systers barnbarn, dök upp på en fika. Hon går på gymnasiet här bredvid precis, så ibland dyker hon upp när hon saknar gammelmoster! Alltid lika skoj!

Så när vi satt o fikade, så ringde det på dörren igen. då kom

Jenni´s kompis Ida, som jag tidigare haft på "konfan" i Tuna för flera år sen......jätteroligt! De satt här en bra stund o fikade o pratade o skoja !! Kul att de vill komma till mej o ta en fika!!!

Det gläder mej!!!!   


Ikväll ska jag sticka färdigt min sjal som jag håller på med, sen i morgon ska jag hämta ut ett paket med garn. 

Sen ska det bli lite roliga grejer som jag ska virka.

Bildbevis kommer senare!


Nu ska jag ta min stickning o göra färdigt!

Ska lämna ifrån mej mina alster som sen ska gå på försäljning till förmån för ett daghem i Kina!! God gärning!!!


Kramar till er alla som tittar in hos mej!!

Marie 

  




 
 
irja

irja

5 februari 2011 03:14

Hej i natten Marie,,, så dukdig du är och bra självdisciplin, med att träna hemma,,, men kom ihåg att uppvärmningen är vikdig innan du börjar din träning ....
Trevligt med fint besök, det är alltid skojigt med barn och ungdom,,, mina 11 små trollen är ju i olika åldrar, den älsta barnbarnet är 20 år, den yngsta är 2 år....
Vi har några barnhem i Ryssland som vi bidrar med våra alster,, stickar sockar och vantar,,, vi träffas varje tisdagskväll i kyrkans samlingsal...
Önskar dig en trevlig weekend, vännen...
Kram IA,,,,,

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Marie

6 februari 2011 00:30

Hej där!!!
Är du oxå en sån som är uppe om nätterna??? ser att klockan va tidig morgon när du skrev!
Visst är det skoj att göra en god gärning ibland! Det känns bra in i hjärtat! Klart man ska dela med sej så mycket man kan....det blir man glad av!
Har ikväll varit över till dottern och lilal barnbarnet en sväng, lillan är sjuk så jag va bara tvungen att åka dit o se till henne!! Det känns bra, hon blir så glad när hon ser oss!
Nu är klockan mycket igen...tänk att jag aldrig kan komma isäng ordentligt!!
Men nu är det dags!
god natt IA, sov så gott!
ha en fin söndag när du vaknar!
Kram kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards