MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Marie - 24 januari 2011 03:32

God Natt!


Nu är det dags igen! 

Klockan är snart halv 4 på morgonen och här sitter jag!

Förr va det så att jag inte kunde somna på kvällarna, men nu

så somnar jag en stund sen vaknar jag o är klar vaken!

Det är nästan värre än att inte kunna somna.

Vad gör man då?

Ja först gick jag upp o tog en banan, ett besök på toa....

kände att Jo jag kan nog somna om.

Gjorde ett försök. Men ICKE! Låg där o vred o vände på mej.

Så det blev att gå upp igen.

Tog min Ica kurir som jag inte hunnit med att läsa i helgen,

satt mej i soffan o läste.

Men tidningen va snart igenom bläddrad.

Men jag var ännu inte sovtrött!!

Så jag knäppte på min lilla burk o tänkte att jag skriver i bloggen.

Nu kanske jag blir trött!


Jag har fått njut< av min lilla Alexis i flera dagar.

De har sovit här hos mormor o morfar, i fyra nätter.

De skulle va här två nätter, men de blev kvar längre.

Varje morgon har vi vaknat av att hon har kommit o väckt oss.

(naturligtvis med hjälp av mamma eller pappa)


Det är gott att få den lilla i sängen på morgonen o få

gosa o busa lite med henne.

Ikväll åkte de hem, det blev tyst så tyst.

Hon är ju så go den lilla!


I dag kom det ett mms från Märta!

Ett kul kort där hon sitter o äter apelsin, 

och har skalet i munnen så det ser ut som en stor mun!

Goungen där oxå!

Tänk att jag är så lyckligt lottad att jag har

två små söta fröknar till barnbarn!


Nu har vi bokat biljett på flyget iaf.

Så nu ska vi i mars åka upp till familjen i Skellefteå!

Så roligt o se hur de har fått det i huset.

Jag är ju så nyfiken.

Hör ju hur de jobbat o sliter o är så duktiga.

Visst ja, om några timmar ska Magnus börja jobba

på Jula i Skellefteå. Tror han skulle börja jobba runt 6.

Skönt att han slipper gå arbetslös nu när de köpt huset.

Han avslutade sin utbildning i December. Så han har ju inte behövt vara arbetslös länge iaf. Det är bra. 


Själv hoppas jag på ett jobb jag har sökt!!! jag har sökt många

men det här är ett som jag är speciellt intresserad av.

Så jag ska ta o ringa o kolla lite med den som fanns som kontaktperson

i annonsen. Visa att jag är intresserad  och så hon får höra så trevlig jag är!!!

  

hahaha ja jaja.

Ska iaf göra allt jag kan!

Annars har jag ju sökt massor med jobb...så vi får la se.

Sen är det skolan som jag blev lovad förut.

Det va visst inte "kört" än, sa hon.

Så jag fortsätter väl att hålla tummarna!


Nä nu är det tomt i mitt huvud.

Är ju trött....men är jag sov trött????

Vet inte....   undrar om man ska slå sej trött kanske? haha

Nä sov gott eller vad ni nu ska göra!!!

Ha en bra dag!

Kul att ni tittade in....sköt om er!!!

Kram!!!   

Ovido - Quiz & Flashcards