MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Marie - 5 augusti 2010 09:08

Så har det nu hänt!

Jag är ARBETSLÖS!


Vet faktiskt inte när det hände sist???

  

Vad gör jag nu?


hade ju bara ett vik på jobbet, och som det har blivit nu med min nacke o axlar, så kan jag ju inte fortsätta jobba inom vården.

Det är ju självklart!

Men det känns så surt!

Jag trivs ju såå bra med mina arbetskamrater och med de boende på jobbet.

Det känns som det är skilsmässa på gång!!

  

Det känns som en smäll i magen!

Jag ville verkligen jobba där!

Men men samtidigt vet jag ju att jag inte ska med min nacke som skriker

"låt bli"'

Men mötet med chefen blev tufft!

Hon va jättegullig o så...men 

jag bara gråter ju!

Det bara rann och rann...fy så pinsamt!

Hon fick gå på toa o hämta papper åt mej!!!  


Men jag fick iaf många goda råd av henne, och jag fick en jättekram av henne när jag gick!!! Det kändes bra.


Samtidigt vet jag oxå att jag har gjort ett bra jobb där!

Hon kan inte annant än vara nöjd med mej!


Nu får jag gå vidare!

Med vad??

Ska jag jobba med utvecklingsstörda? 

Eller ska jag kanske börja plugga?

Det får bli arbetsförmedlingen idag!!

Ska ta o vila lite först, sen drar jag iväg ner o ska prata m dem!


Så nu vet du hur min dag ser ut!!

Har du ett jobb som du kan erbjuda, hör av dej!!!

Jobba kan jag!

Men det är tunga lyft som är knepigt!


hur som helst!!

Ha en bra dag!!

Kram!

  

Man ska nog inte jämföra jobb, det finns alltid andra som har det värre!!!! 

  

Ovido - Quiz & Flashcards