MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Vi väntar.....

Av Marie - 4 mars 2010 13:25

  

Snön vräker ner!

4 Mars 2010!

Hur länge ska det hålla på?

Ja man kan undra? Jag längtar verkligen till vår nu!

Jag vill att lilla bebisen ska komma ut..jag vill hålla det lilla krypet i min famn!

Jag längtar oxå efter Märta, och snart ska vi få träffas!

På måndag!

De ska komma hit en kort stund, en dag på vägen mellan Stockholm och Alunda.

Jag hoppas verkligen att det går att genomföra.

Efter mitt schema ska jag jobba till kl 15 den dagen, tänkte att jag kunde ta en eller två timmar komp, TRODDE JAG!!

Igår kom chefen o sa: det är möte på måndag kl 14! 

- Kan vi ändra tid? frågar jag och berättar hur det ligger till.

NEJ säger hon. 

Be dem komma hit på din lunch så kan ni äta tillsammans i matsalen!!!!


Så gick hon!

Jag blev så ledsen! Jag började gråta, kunde inte hålla mej!

Två av mina arbetskamrater va med..de såg o hörde!

De tyckte att hon va bra kinkig och ganska elak!

Varför inte byta dag? 

Det är ju ändå bara vi fem som ska träffas!

Alla jobbar i samma hus!

Hur svårt kan det vara?

Min dag var förstörd! Goa rara Lisbeth tänkte gå o prata med chefen o säga att det va nog nu, att hon måste vara mänsklig. 

Att hon gör sej impopulär av att utöva chefs makten så här!

Hon va så arg för min skull!

Tack Lisbeth och tack Pia..ni betyder så mycket för mej!!!


Nu ska jag ringa o erbjuda Pia att få jobba färre kvällar!

Då blir hon nog glad!

Roligt att göra människor glad iaf!

***************

Nu rundar jag av för idag!!

Ha en bra dag, alla goa läsare!

Roligt att ni tittar in!

Roligt att ni skriver lite o kommenterar!

Kram 

Marie

  

 
 
Margit

Margit

6 mars 2010 20:36

Det gäller att ha tålamod...när bebisar skall komma ut...ibland så dröjer dom...
Kram!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards