MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Marie - 1 mars 2010 19:07

   Måndagen den 1 mars 2010

Våren borde vara på väg till oss i svealand!

Men nej då. 

Snön vräker ner o vinden viner.

Jag hör traktorer som plogar vägarna runt omkring oss här i Slavsta.

Hunden vill inte gå ut, han kissar snabbt och sen vill han vända o gå in igen!

Skönt att man inte behöver ut o köra ikväll iaf.

Hoppas du oxå får stanna inne ikväll, och inte behöver ut med bilen o köra.

Jag längtar verkligen till våren! 

Härom dagen när solen sken så hörde jag talgoxen som kvittrade.

Då trodde jag att NU, NU är det dags!

Men icke då! 


Ännu har ingen bebis kommit!!!

Den lilla rackaren låter vänta på sej! Men Jisses, det är inte utsatt datum än.

Det kan ju på torsdasg som dagen D är.

Men vi vet alla hur de små liven är, de kommer när de vill!

Det kan betyda att det kan bli ytterligare två veckor till.

Nu hoppas vi väl att det lilla livet ska komma snart, 

och när han/hon tänker komma ut så är han/hon såååå

VÄLKOMMEN!!!


****

___________


******


Livet o döden!

Det är så nära och så långt ifrån.


En av "mina" tanter på jobbet gick bort idag!

Jag tänder ett ljus för dej.

Nu har du frid!

Nu får du vila!

Sov gott!


  




Marie

Ovido - Quiz & Flashcards