MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Måndag!

Av Marie - 22 november 2010 13:56

Ja se det snöar!!!!

  

Känns som om det faktiskt är OK att det gör det nu!

Det är 1:a advent på söndag..1 månad kvar till jul..jo så det kan gott få snöa lite!

Gubben har satt upp ljusgirlangen på balkongräcket idag!

Det blev fint, vi köpte en ny i går.

Den gamla hade varit med i många år.


På lördag kväll ska vi sjunga i

Helga Trefaldighets kyrkan i Uppsala.

Det blir att sjunga in advent! Det ska bli mysigt.

Det lär bli lite Elvis jullåtar oxå av kyrkoherden.

Han är så himla duktig. 


Sen blir det 4:e advent oxå men i Eriksbergs kyrkan,

sjunga in julen tillsammans med vår kör och flick /gosskören.

Det blir nog bra de!

Massa olika julsånger.

Jag bara älskar det!

Det är den roligaste tiden på året att vara med i kören!


Ibland tänker jag att jag ska lägga av med kören.

Att Arne kan få ha det för sej själv.

Att jag inte sjunger lika bra idag som förr.

Men oj vad jag skulle sakna mina vänner där o

naturligtvis all musik.

Nä så jag hänger väl på ett tag till.


Borde göra något vettigt nu!

Men tusan heller att jag har nån lust. 

Det är det här att gå arbetslös som får mej till en soffpotatis!

Usch o fy!!!


Skärpning frun!


Tack o adjö för idag!

Går o kollar om jag ska göra nåt nyttigt nu!

ha de!

kram

  



 
 
Love

Love

29 november 2010 11:16

Hej!
Tiden bara springer iväg och det var ett tag sen jag var här. Bloggandet är jättekul och att hitta nya vänner förgyller men många saker går föra skrivandet och läsandet. Nu har jag i alla fall läst ifatt.
Hoppas du fått dina pengar nu och att du snart får ett jobb som du trivs med och klarar av.
Håller nog med dig om att man förväntar sig att barnen ska ringa på för oss viktiga dagar men det viktigaste är att man alltid finns för varandra och kan visa uppskattning när som helst under året.
Min önskan är också att få ha alla här hos oss i jul men Tony bor ju i Thailand, Roger har storfamilj med Sheila och dom ska fira tillsammans. Vi är varmt välkommna men jag orkar inte åka iväg och sova borta. Då återstår Elinor älskade dotter med barnbarn i Örebro så vi far dit. Hennes två äldsta barn Michelle 19 år o Lukas 17 år ska vara med sin pappa för han bor i Tyskland och dom träffas inte så ofta. Det blir Leonard o Filippa som är hemma med henne.
Förr i tiden var det nog annorlunda när folk inte flyttade på samma sätt och familjer höll ihop nu har barn det inte lätt att välja vem dom ska fira jul med .Tycker synn om många människor på jul.
Så kul att du sjunger i en kör. Har också gjort det för många år sedan och det var en fin gemenskap och speciellt att sjunga i kyrkan på julottan.
Sitter här med sol kallt o massor av snö. Väntar på att mina värktabletter ska ge resultat sen ble det en promenad med Gaius.
Önskar dig fina dagar och att du mår bra.
Kram
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards