MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Farsdag....morsdag..jul....

Av Marie - 14 november 2010 22:17

Hur kommer det sej att man kan leva med att ens barn inte ringer på lång tid?

Men när det är fars/mors dag eller jul...

om de inte hör av sej då..varför blir man ledsen o upprörd då?

Det är ju bara en dag som alla andra!!

Eller är det det??


På tal om JUL..så vet jag inget om den mer än att VI stannar hemma.

Magnus o Hanna o lilla Märta kommer, det är jag jätteglad för!!

Vi har inte firat jul tillsammans på 3 år!

Så det ska bli jätteskoj!

Daniel kommer oxå förstås, det är ju självklart!


Men sen vet jag inte.....

Jag Trodde att Joakim skulle komma till oss.....och att hans J kanske skulle komma med!

Sen trodde jag att J ist skulle fira med sin familj, det skulle ju vara förståeligt att hon vill fira med sin dem.

Men så ikväll får jag veta att Jocka o J kanske firar jul tillsammans, men inte här!!

Sen vet inte Matilda o K om de ska fira med oss eller med K´s mamma o syskon.


Så just nu vet jag inte mycket alls!!!


Det tycker jag är så jobbigt!

Jag vill ha koll...jag vill veta.

Varför är jag sån??


Självklart måste alla få göra som de vill..

Men jag är ju så där! 

Vill ju ha alla omkring mej...att de ska va HÄR hos mej!!

Hahaha...men självklart finns det fler som vill ha det så...de andra föräldrarna förstås!!!!

Nu har jag skrivit av mej om det!

Alla gör som de vill!

Alla blir glada o nöjda!!

  


I alla fall kom det tre av fyra barn hem idag för att fira pappa!!

DET är bra.


Nu är det sen kväll...

Nu ska jag slappa i soffan!!

Tack o hej leverpastej!




 
 
Ingen bild

AFA Försäkring

15 november 2010 16:00

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven och att du har en arbetsskada.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om våra försäkringar: http://www.afaforsakring.se/forsakringarna

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Sophia
AFA Försäkring

 
irja

irja

21 november 2010 23:25

Kära Marie !!!
Jag och min Anders samt hunden Labben Lucky,vi firar julen tillsammans i år, eftersom våra barn bor så långt borta,,, visst känns det konstigt , men man får gilla läget... Förmodan de skulle komma på andra tankar,och vill fira julen med oss, så är de alltid välkommen hem , men då får de ta det som det är,,,, Jag har också varit kontroll människa, men nu har jag släppt taget om de mesta, för jag orkar inte med det,, och det känns oerhört skönt,,, tar dagen som den kommer, för jag orkar inte planera åt andra,,,,, NU har jag min egen tid att ta hand om,,, Nej,nej jag är inte egoist, för de.... gör du som jag,,, Gör vad du vill av ditt liv....Livet går ej i repris,,så ta vara på den,,HA det gott vännen....KramiZ IA....

http://40-talisten. bloggplatsen,se

Marie

22 november 2010 13:56

Tack kära Irja! Blir alltid lika glad att få respons!
Ja i år får jag rå om alla mina barn....men får ist bereda oss på att bara ha en av dem hemma nästa år, då bara han är singel. Men nästa år kan det ju var annorlunda även för honom..
Det är skönt när barnen blir stora, men just vid dessa tillfällen, som julen, vill jag at de ska va små igen! :)
Ja o precis osm du skriver måste man släppa taget om allt...kontrollen...den rackaren....den är svårt att släppa, men jag försöker. För när orken inte finns, vad ska man då göra? Något som jag mår dåligt av är att jag inte kunnat tvätta fönstren i år...ajajaj...gubben min gjorde ett försök på vardagsrums fönstren, men det hade nog varit bättre om han låtit bli..det blev inget bättre kan jag säga ;) Han är bra på mycket men där gick han bet.
Får väl stå ut, för att sen i vår leja någon som kommer. Hade tänkt göra det nu i höst...men det blev inte så.
Det är ett besvär att bli sjuk o inte ha ork o styrkan i kroppen längre.
men jag försöker ha humöret uppe....det är inte alltid lätt, men jag blir glad av att läsa mina vänners blogg....o så blir jag glad av mina barnbarn....
Ha det nu gott Irja...kram// M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards