MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

Livet

Av Marie - 8 juni 2009 12:25

Sitter och funderar på livet!!

Det låter allvarligt, men det är det ju oxå.

Det är absolut inget lätt.

Vi föds, och växer upp,  lever ett förhoppningsvis bra liv som liten.

Får vara det barn alla behöver få vara.

Sen kommer skoltiden. För många en plåga.

JAG vet vad jag pratar om.

Det är så mycket som kan förstöra för ett barn i skolan, tex orättvisa lärare,

mobbande "kompisar" som man är helt utelämnade åt.


Så ska man prestera i skolan, alla har krav på en!

Men för ALLA är det inte så lätt.

Alla har inte så lätt för sej.

Och är det så, att man inte hänger med, känner att man inte förstår.

Vad händer då?

Förhoppningsvis så berättar man det för läraren, och förhoppningsvis har man en BRA lärare som förstår och hjälper.

MEN alla har inte det.

Man blir kanske kallad lat, buse, oduglig, dum...

mmmmm fy vad ett barn kan få stå ut med.

Vad händer då?

Barnet kanske inte ser någon annan utväg än att just bli den här busen,

för DÅ kan man kanske få uppmärksamhet och hjälp!!

Stackars barn!


Sen har vi problemen där som i en liten ask!

Så kan hela skoltiden bli ett stort fiasko för barnet.

Om barnet har tur..finns någon där och lyfter upp det och ser hur barnet mår!

Men de flesta gånger, som jag har sett det iaf, finns ingen där och hjälper.

HUR ska det sen gå för detta barn i livet?

Mer behöver jag inte säga!!

Nu förstår själva.


Så mina kära, skyll inte alltid på barnet!

Ta dej i kragen själv.

Det kan vara ditt eget fel oxå!!

Ser du din unge?

Eller har du så fullt upp med ditt eget liv?

Dina egna misstag?

Ditt eget kärleksliv?

Din karriär?

Hjälp ditt barn!

Så Hjälper du  dej själv!

Du mår bra om ditt barn mår bra!


Så blir barnet vuxet!

Nu förväntas mycket av dej igen!

Det ska va bra utbildning, bra jobb, fint boende med den senaste inredningen o de läckraste möblerna!


Men om man nu inte har allt detta?

Vad är man värd då?

Du kanske inte ens har ett jobb!!

Är du värd nånting då?


Ja mina kära vänner,

inte är det lätt i livet!


Hur ska man klara ett förhållande då?

Nej jag orkar inte tänka mer!!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards