MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

Valdag

Av Marie - 7 juni 2009 20:40

Så är det åter en valdag.

Idag var det Eu val.

Ja vad röstar man på när man inte alls är intresserad? Vill iaf rösta.

Jag röstade med hjärtat idag, på en person som verkligen skulle röra om i Bryssel. Jag tror inte HAN kommer dit..men jag skulle gärna se HONOM där! Då skulle jag garanterat vara mer aktiv och intresserad.

HAN fick min röst, och så har jag varit en duktig medborgare iaf.


Har haft en härlig helg !!

Fredagkväll var vi bjudna till Joakim och Johanna.

Där blev vi bjudna på grillat o potatissallad, glass och jordgubbar till fikat...det va mums det!!!

Så fick jag en försenad 50 års present av dem oxå!

En heldag att få tillverka mina egna silversmycken!!

WIIII va kul!!

Ser verkligen fram emot det, det ska bli jätteroligt!

Hemma hos Jocke o Johanna o Jonatan, har två små "ulltuttar" flyttat in.

Två små långhåriga kattungar! Shit va goa de var!! Saknar katter, vi hade ju egna katter i många år.

Lördagen fortsatte vi med besök hos Magnus o Hanna o Märta!

Vi har inte träffats sen min födelsedag, 25 dagar, sen jag träffade Märta!!!

Men nu fick vi umgås ganska länge iaf.

Vi lekte ute, gungade, farfar sparkade fotboll med henne..åh vad mysigt det är.

Nu är det ett litet moln på himlen bara...de ska flytta till Skellefteå!!

Himmel..hur ska det gå, jag kommer att bli tokig om jag inte får träffa Märta!!

Det blir att åka upp en gång i månaden!! Har jag råd med det???

hmmm jag får ta mej råd.

Nää men så ofta jag bara kan kommer jag att flyga upp, får väl boka långt i förväg så det blir billigt.

Tänk om hon glömmer sin farmor?????!!!!! :O Hemska tanke!!

Iaf fick vi jättegod mat hos familjen Björnberg oxå, även där grillat och klyftpotatis. Sill o potaatis till förrätt. Rabarberpaj och en annan gooood kaka till fika...mums.

Vilka ungar man har som bjuder sina föräldrar så här!!!

I LOVE YOU ALL!!

Ikväll har vi ätit vildsvin..oj så gott det var!

Gubben min stekte en stek, god sås till och potatisgratäng!!!!

Det va inte illa!

Glass och kaffe på det!!

Imorgon ska jag banta!! ;)

hej för nu!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards