MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Ska det behöva vara så här???

Av Marie - 11 mars 2011 00:07

Är det så det ska vara?

Tydligen!   


Att behöva vänta och vänta så här!

Jag behöver ju ett svar NU på om jag får jobb eller inte!

Kan de itne förstå det?

Det är fredag i morgon, de sa att beskedet skulle komma i veckan.

Men inte då!

Ja jag har ju en dag kvar ifs. 


Ska jag vara fräck o sända iväg ett mail och fråga?

Kan man göra så?


Får jag inte jobbet så kommer jag iaf in på kursen.

Det är ju skönt,

men att gå på aktivitetstöd i ytterligare några veckor..

nä det är då ingen höjdare.

Hade önskat att jag kunde fått börja jobba ist.

Men som sagt jag vet inte än!


Ett NEJ har jag fått av två möjliga svar just nu.

Det var 90 sökande på det jobbet.

Jag var en av 10 som blev uttagna till intervju,

men längre än så kom jag inte.


Så nu är det Knivsta som gäller!

Jag håller mina tummar!

Mer än så kan jag inte göra!


Idag  har det bakats här hos oss.

Matilda och Alexis är här.

K jobbar natt som vanligt.

I helgen blir det 1 års kalas.

Kommer ni ihåg för ett år sen..hur jag gruvade mej o var orolig??


Tänk att det redan gått ett år!!

Vår lilla Alexis blir 1 år!!


  Härligt 


Snart fyller även mitt "stora" barnbarn Märta år.

Hon fyller 3 år snart!

Jisses va tiden går!

Men då styr vi kosan norr ut och grattar gullungen.


Tänk att jag är så lyckligt lottad ändå.

Jag har 4 underbara barn

och

2 helt fantastiska barnbarn!!


Vilken lycka!


Tack för att ni finns!

     Jag med mina underbara flickor!!


Farmor/mormor älskar er tjejer!


  

 
 
irja

irja

14 mars 2011 23:37

Bästa Maria,
Visst är man lyckligt lottat och rik, att få ha sina barnbarn,,, Idag har mormors eftermiddags dagis varit öppen ,för våran yngsta barnbarnet Melker,medan mamma Annette våran mellersta dotter som är lärare har kvartsamtal med elever och föräldrarna, den här veckan, då måste mormors dagis vara öpper.... Ler....
Hoppas din syster är på bättringsväg... Välkommen till västerbotten....
Min man Anders åker till Byske och uppvaktar hans faster som fyller 90 år, själv blir jag hemma på gund av att våran fyrbeta vän har urinväginfektion,,, och sistakvällen med gänget, sista data kurskvällen i morron kväll tisdag,,,, GE inte upp hoppet om arbete, de kommer ska du se....
Ha det bäst Maria....
KRAM IA

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Marie

15 mars 2011 15:53

Tack IA för att du följer min blogg o skriver!
Det gläder mej!
Ja våra barnbarn är allt "grädden på moset"
och som sagt så får jag snart träffa "stora trollet" i Skellefteå. Längtar dit! Det ska bli härligt att komma upp till västerbotten igen. Jag trivs bra där uppe.
som det ser ut nu har jag jobb inom räckhåll...men inget är klart! Men jag hoppas!
Ha det gott IA!!!
Hoppas er fyrbenta vän mår bättre snart!!!
Kram Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards