MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Härliga helg!

Av Marie - 28 februari 2011 01:51

Hej vännerna!

Så kul att just DU tittar in till lilla mej!

Har DU saknat mej?

Det va en stund sen jag skrev..men här är jag igen!


Det har hänt en del.

Syster min ligger på sjukhuset, hon har opererat in en ny hjärtklaff.

Efter operationen har hon varit så trött, ville liksom inte vakna.

Hon var vaken men ville bara sova o sova.

Personalen har visst varit ganska oroliga för henne.

Men idag har hon tydligen varit uppe lite o suttit uppe i sängen. 

Det känns skönt att det går framåt. Hon är rätt svag förutom att hon har operarats. Hon har en massa andra sjukdomar oxå. Så det tar på krafterna på henne.  Min älskade lilla Stora syster.

Skynda dej bli pigg igen! Hoppas jag kan få gå upp o hälsa på dej snart, jag längtar efter dej!


Den här helgen ahr varit så bra!

Jag vill tacka mina älskade ungar Joakim med flickvän som gav mej en sån härlig 50 års present.

I lördags fick jag upptäcka något nytt, jag var silversmed för en dag!

Det var presenten!

Det började med att vi träffades kl 10.

Information om dagen.

Vi var 5 st som skulle smida!

Vi fick fria händer att göra det vi ville!!

DET va inte lätt!

VAD skulle man välja?

VAD kun de jag tänkas göra och framför allt klara av???

Velig som jag är, blev jag naturligtvis den sista som bestämde mej.

Men eftersom jag gillar änglar i alla former, så va det ju naturligtvis nåt sånt jag ville göra.

Men hur och vad?

Så kom jag på att jag skulle göra änglavingar!

Så jag fick rita upp en skiss...klippa ut den o klistra på en bit silver.

Sen va det bara att sätta igång oxh såga!!

Och jag sågade...och jag sågade...och jag sågade..osv

Undrar hur många sågblad jag hade av???

Det blev en del det kan jag lova.

Men till slut va jag klar!

Då kände jag Va tusan blir det här???

Jag tyckte den va sååå ful....men så fick jag börja fila på den och fila och fila och fila....länge, länge!

Sen skulle det knackas på silvret!

Bult bult bult...med hammare. 

Så vips så va jag nöjd!! Den såg nästan ut som jag hade tänkt!

Då skulle jag ha något mer på den! Men vad..ett hjärta...

Nä jag blev inte nöjd!

Så kom det! Pärlor som dinglar som en änglakropp, så klart!

Sagt och gjort.. och se DÄR satt den!

SE själv!Lite suddig bild, men jag tror nog ni kan se att det är en ängel! Eller?

Så blev det ett par örhängen som matchar oxå!

Jag är mer än nöjd med dagen.

Jo det skulle va de att dagen hade varit lite längre   

Jag vile inte sluta..det var så skoj!

Under dagen blev vi bjudna på lunch och kaffe.

Det bjöds till och med på vin till maten, men eftersom jag körde blev det vatten för mej!

Men de va ingen fara..jag va ju där för att smida och inte dricka!

Så abslolut att om NI har någon som fyller jämt eller så..ge en sån present. Jag lovar att den blir uppskattad!

Tror nog det va min bästa 50 års present faktiskt!!!!

Tack älskade ungar!!!!


Men nu är klockan mycket igen..som vanligt kan jag inte sova!

Jag testar det mesta nu!

Inget kaffe på kvällen!

Skriver gör jag här!

Virkar!

Äter en frukt och dricker ett glas vatten!

Men det är ändå svårt!

Men strax ska jag ännu en gång gå o testa...

kanske det funkar nästa gång!


Ha det gott!

Kul att ni kikade in!


Puss o kram och tänk på att 

Om en person du talar med inte tycks lyssna,

var tålmodig.

Det kan helt enkelt vara så,

att han hade lite ludd i ena örat!

citat av Nalle puh


  

 
 
Johanna

Johanna

28 februari 2011 08:13

Kul att du tyckte om de.. :)
Jätte fina saker du fick till.. duktig marie!.. :)

Tack för igår oxå.. Vi hörs! Kraaamm

http://yohaana.bloggplatsen.se

Marie

28 februari 2011 15:45

Ja Johanna jag bara älskade det!!!
Jag vill göra mer!!!! ;)
Tack själva, det är så kul när ni kommer!!!!
Kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards