MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Natt-Svart!

Av Marie - 15 februari 2011 02:05

Nu är det mitt i natten igen!

Jag kan som vanligt inte sova!

Jag ligger där o vrider o vänder mej, är så trött så trött.

Men det är hopplöst att somna!

Tja så det är bara att kliva upp, tar en banan o äter.

Går runt o strosar i lägenheten. Tittar på månen...

jaha se där tidningsbudet är redan här!! Jag är inte ensam som är vaken iaf.

Det är ju skönt att veta.

Går ut på Facebook.....INGEN är ute!!

Det va konstigt...alltid brukar någon finnas där. 

Men icke nu!


Idag...eller igår, var det alla hjärtans dag!

Vad gillar ni det?

Visst är det bara handeln som vill tjäna pengar på det.

Eller jag vet inte.

Jag blev ju iofs jätteglad när mina två äldsta grabbar skickade sms till sin mamma o önskade en bra dag! 

Så gör de mina stora pojkar...

men inte de två yngre. De bryr sej inte om sånt!


Självklart att man inte behöver gör det. 

Men nog blir man glad när ens barn vill önska sin mamma en bra dag!

Bara det att få höra att man är omtyckt av dem!!

Det värmer! Ja det värmer mer än barnen kan tro!

Men alla tänker inte så....så det är inte mer med det än så!


Jaja det blir aldrig som man tror och som man önskar sej!


Bara att inse!


Idag eller förlåt Igår, blev vårt lilla barnbarn 11 månader!!

Kan ni tänka er!!

Det va inte länge sen jag satt här o skrev om att det snart skulle komma en liten bebis till världen!!

Minns ni??

Ja och snart är hon 1 år!!

Den lilla godbiten!!

Mormor lilla troll är det!


Igår ringde det stora trollet!!

Märta snart 3 år!!

Hon pratade på som bara den....berätta o berätta.

Inte lätt att hänga med i svängarna!

Men hon hade lärt sej en sång, som hon ville sjunga för farmor!

ja va kul, vilken sång är det? 

" Snabbt stabilt och jättejätte bra" sjöng hon...

hahahha Com Hems reklam!!!

Allt snappar de upp!!


Fick vet ikväll att de hade över 31- där uppe...fy sjutton!

Tycker det är kallt här o vi har 17-  just nu.


Så håller jag tummarna för att det ska gå bra för min äldsta syster som läggs in på sjukhuset i morgon. 

Hon ska göra en stor hjärtoperation......

måtte det gå bra!!!!!

Håller mina tummar alla jag bara kan!!!!


   Så en liten nattmacka som man itne blir tjock av!!!


Ha en bra natt

Sov gott!!


See you!

   

 
 
@nette

@nette

17 februari 2011 18:57

Du måste ut och gå på dagarna och få frisk luft min vän. Då blir du trött ska du se. Drick inte kaffe efter kl 18 på kvällen, ät inte något kraftigt sent på kvällen heller för då blir nattsömnen påverkad. Varm mjölk är gott och nyttigt.
Lycka till med sovandet min kära vän.
Måste ses snart.....

puss puss @nette

http://anetteslillabla.blogspot.com

Marie

18 februari 2011 10:37

hej kompisen min!!!
Jo men jag ÄR ute o går på dagarna..jag har ju hund you know!!
MM klart kaffe blir det runt 7, inga stora grejer att äta, typ en tallrik yoghurt inte mer....men nu har jag fått sova bra några nätter iaf..det är skönt!
Tror jag sover dåligt pga att jag aldrig träffar dej;) hihihi
Kan vi försöka ses? Åker du till stan kan du väl höra av dej så kan vi ta en fika!!!
Kul att du tittar in hos mej på bloggen!!!
Massa massa kramar!!
Marie

 
Camilla

Camilla

23 februari 2011 13:21

Nej, du tänkte nog på CeBe? Har de garner också? Har inte varit dit på säkert 12-13 år.

http://sticksyster.blogg.se

Marie

28 februari 2011 01:51

Ja det gjorde jag...jo de har garn, vet att min svägerska alltid köpte där förr iaf!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards