MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

En röst i natten!!!

Av Marie - 9 februari 2011 02:22

Klockan är 02.22

Det är natt!

Jag borde sova nu, men det går inte.

Har suttit här i en timme nu.

Men är inte särskilt trött.

Det snurrar i huvudet på mej...

de ringde idag, de jag har väntat på.

Alltså......JAG SKA PÅ INTERVJU

på TORSDAG!!!

Jag är så glad, jag är ännu med i matchen...

de blev intresserade av mitt brev!!!

Jisses så glad jag är.


Jag är glad redan nu.....

och då

har jag ännu inte varit på intervjun!!!

Hur knäppt är inte det???

Hahaha jaja...men nu är jag lite nervös 

och jag känner mej lite uppspelt.


Självklart vill jag göra ett gott intryck oxå.

Det känns så viktigt nu.

Så har det väl alltid varit, men den här gången

känns det som om det är extra viktigt.

Av 80 sökande är jag nu EN av 12 som är kvar.

Säkert ska fler bort, men några får jobb.

Vet inte hur många, men 2 kanske.


Tänk om jag blir EN av dem!!!!   


Åh vad jag önskar det!


Men men jag lär återkomma om hur det har gått!!!


Har jag berättat om min nya hobby???

Nej det tror jag inte!

Jo jag har börjat virka bakelser och muffins!!

Kalorisnåla kan jag lova!


Det är jätteroligt....har nu en muffins helt klar, 

2 muffins som ska broderas....en dammsugare...ett Ballerinakex,

2 waffersrån!

Ja och fler ska det bli!!


Nu vill jag absolut bara virka....

Det här har jag tänkt att ge mitt lilla barnbarn i 

3 års present.

Tror säkert att hon skulle uppskatta det!

Så ska jag fixa en söt burk att lägga allt i!

Sen kan hon bjuda på fika!!!

Hon fyller den 29 mars..

och farfar och jag ska åka upp till dem

helgen före och fira dem alla. 

Praktiskt nog fyller de alla i mars,

både mamman pappan och lilla goingen!

Så vi firar dem alla när vi kommer upp!


Nej nu ska jag nog göra ett försök att sova.

Hoppas det funkar. men det är bra att skriva av sej.

Fick ett tips om att skriva när jag inte kan sova....

Blogg är ju bra då!

Tack Anette, för tipset!


Till er alla från mej

En riktigt GOD NATT!!


Ps Bilder på mina  "bakverk" kommer snart!!!


Håll utkik!!!   


Marie   

 
 
Johanna

Johanna

9 februari 2011 07:34

God morgon marie.. Hoppas du sover gott nu efter en sen "kväll".. :)
Tänkte bara kika in och önska dig lycka till inför i morgon.. vi håller tummarna!
Kraaaam

http://yohaana.bloggplatsen.se

Marie

9 februari 2011 23:28

Tack gumman det värmer och jag kan behöva det nu!!
Nu är det inte många timmar kvar!!
Snart är det LÖRDAG oxå!!
kram till dej!!
Svärdottern min!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards