MiaMarie´s tankar och dagar

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Marie - 11 januari 2010 16:54

Hej alla där ute i vinerkylan!

Jisses vilken vinter vi har fått.

Fattar inte hur det har blivit så här illa?

Massa snö och massor av minusgrader. Blää

I dont like!   


Men ja ni nu va det länge sen jag skrev igen. Mycket har hänt

Nytt år har vi fått 2010, ett nytt år med nya möjligheter!

Det får vi hoppas.

Ser ni vilken fin blogg jag har nu? Fina färger och den söta lilla ängeln som tittar ner på oss!

TACK Matilda, det är du som fixat så fint till mamma!

Vilken tur man har som har barns om är duktiga o hjälper till.


Ser ni något annat nytt då? ---------------------------------> 

typ därborta, följ pilen!

Där kan man se hur lång tid det är kvar innan jag blir mormor!!! Wiiii

VAD??? Jag nojjig ...nääää bara lite!!!   


Men förstår ni...det är bara 7 veckor kvar, hur skulle jag kunna låta bli att va exhalterad?

Det ska bli så vansinnigt roligt, med en ny liten människa som kommer till oss!

Vi får se vad det blir...jag gissar på att det blir en pojke eller en flicka!!!   


Har jag berättat att jag fått nytt jobb????

Näää det tror jag inte. 

Men så är det iaf. 

Det är jätteskönt. jag trivs, jag känner mej uppskattad för mitt jobb, mina arbetskamrater tycker om mej, de boende tycker om mej!!! Ja vad kan man mer önska sej???

Just nu är jag hemma för en rackans förkylning. Vi är tre st nu på avd som är sjuka. Men det fixar sej nog snart, på onsdag tror jag nog att jag kan jobba ikväll. Men då har jag varit hemma i många dagar, Från Fredag till onsdag. fyy nu har jag missat helg ob oxå....jaja that´s life!


Vad har hänt mer??

Det har ju varit jul och nyår!

Julafton firade vi hos Joakim och Johanna i Gimo! Daniel och Matilda o Kimmie var oxå där! Det va så trevligt! God mat och trevligt sällskap. Vi spelade till och med lite sällskapsspel!!! TP, jaja det gick ju så där, men vad gör de, det är ju roligt iaf! Tack för en trevlig kväll mina älskade ungar!!!

På nyårsafton jobbade jag till kl. 21. Så fick jag skynda mej hem...maten stod på bordet. Jättegod mat som gubben hade gjort. Hade inte kunnat fått godare mat om jag hade gått ut o ätit, det är en sak som är säker!

Tack Gubben för god mat!

Matilda och Kimmie firade in det nya året med oss! Det är trevligt att de vill vara med oss gamlingar!


Nu får det va för den här gången!

Tror nog jag ska vara lite mer flitig nu!!

Hoppas ni orkat läsa!

Det blev mycket nu! 

Kram på er!

  

Ovido - Quiz & Flashcards