MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Sommar

Av Marie - 23 juni 2010 23:47


   skiner hela dagarna nu!!

Det är underbart med sommar, jag älskar verkligen denna årstid!


Idag har jag gjort fint på balkongen, ja så gott jag har kunnat med små medel.

Satt fina prismor i min spalje!

Planterat om tomaterna och en del blommor i större krukor. 

Gubben min har ju lagt nytt gol därute, det blev sååå fint!


Ikväll satt jag där med ett glas vitt o bara njöt!!

  


Annars har jag inte gjort så mycket idag. 

ganska skönt!


I går va jag till dottern ute vid kusten!!

Mysigt att va med mina flickor, både den stora o den lilla!

Gud så gullig hon är den där lilla dockan!

Så snäll och nöjd med livet!

Ligger där o jollrar o ler o skrattar!

Inte ofta man hör henne arg!


I helgen kommer hon till mormor o morfar. 

Då ska vi vara barnvakt, o lillan ska sova hos oss!

  

Föräldrarna får en "sista" ledig midsommar på många år, har vi lovat! 

I fortsättningen får de fira helgen med lilla dottern!!

Men i år far de på en kryssning till Åbo med gänget!!

Jag hoppas verkligen de får roligt!

  

Ja tänk att det redan är midsommar! 

Redan halva året har gått!

Det va ju nyss snö o kallt...eller?


Nu ska jag stänga ner min lilla lap.

Sussa kudden står på listan nu.

I morgon kommer lilla prinsessan och hennes föräldrar!!

Wiiii, jag längtar varje sekund hon inte är här!

Nån jag längtar efter oxå är ju förstås Märta,

mitt STORA barnbarn, 2 åringen!

Hade sett fram emot att de skulle komma, men nu är flygbiljetterna så jäkla dyra så de har inte möjlighet att komma!!!   

Förbaskade SAS!


Men jag åker väl upp senare i sommar.

Klarar mej inte utan dem en hel sommar!!

Älskar dem så mycket!


Nu är det slutskrivet för ikväll!!

God natt folket!!!

Glad midsommar!!

Kram till er alla!!

   




 
 
Ingen bild

Johanna

24 juni 2010 07:26

Glad midsommar på er familjen Eriksson...
Tänker på er
*kram från mig*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards