MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

Härlig dag i Skellefteå!!

Av Marie - 12 juni 2010 19:19

Lördag i staaaan!

Vaknade i morse av att en

lite tulta stod o tittade på farmor!!!

Märta!! 

Så himla härligt att vakna o att få ha henne hos sej!

Hon hämtade massor av böcker som vi "läste"!

När kl va 10 klev jag upp o tog en dusch!

Sen va det frulle med famijen!

Så tog vi en promenad till stan.

Först av allt måste vi fika på lilla Marie!

Ett måste när vi kommer hit!

Så gott o så mysigt!

Vi kunde oxå sitta ute som är så mysigt där!

Har ni aldrig varit på Lilla Marie i Skellefteå,

så måste ni testa det!!!

Märta fikade o sprang omkring där!

Sen blev det att traska omkring på stan lite.

Gubben köpte nya shorts (st S)   

Jag hittade till slut en jättefin klänning som jag köpte.

Jag tyckte den va lite kort, men expiditen tipsade om att jag kunde köpa en fin underkjol med spets nertill!!!

Vilken bra ide!

Så det ska jag göra!!

Som tur va var det 20% rea på klänningen. sen var det 50% på Pilgrims örhängen, så det köpte jag oxå!!! FYND!!


Jaha, typiskt när man har kul så stänger alla affärer kl 16!

Då gick vi o fikade igen!

Men stackars Märta sov då, så hon blev utan!!

Sen gick vi till ICA o handlade lite till frukost mm

Sen promenad hem igen, uppförsbacke!! 

När vi kom hem hade morfar Janne börjat förbereda maten.

Det blev bakad potatis med massor av goda röror!!

Öl drack vi till, gott gott!   

Oj så gott det va! 

Tack Janne!


Nu sitter vi i soffan o jäser! 

Märta kom just o gav farmor o farfar en varsin bamse kram!

Oj så go hon är den lilla!

NU blir det till att slöa i soffan. 

Imorgon ska vi åka o kolla på Magnus jobb på kyrkogården.

Sen blir det Glass i Bergsbyn! 

Den glassen är STOR...så det ser vi fram emot!!   

Det var den här dagen i Skellefteå!

På måndag är det dags att åka hem igen!   

Men snart kommer ungdomarna ner till oss om Magnus får semester några dagar!

Det ser jag fram emot.

Planen är då att vi ALLA kanske kan träffas o gå på Grönan! 

Det skulle va kul!

HELA familjen samlad!!

  

Ha det gott nu!!

Tills vi möts igen!!!!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards