MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Länge sen!

Av Marie - 5 juni 2010 14:23

NU va det länge sen!

Jag fick just en till sägelse att jag borde skriva igen, jag har ju faktiskt massor att skriva om nu när jag fått ett barnbarn till!

Visst är det så!!


Det har hänt så mycket, vår lilla Alexis har hunnit bli2½ månad! Redan! 

Tänk man fattar inte att tiden rusar iväg så fort.


Vi har hunnit ha dop oxå för lillan!

Hon döptes i Tuna kyrka på Pingstafton.

Vår gode vän Lorentz var vår präst som döpte henne!

Lorentz har varit vår vän i över 20 år. Han har varit med o sett Matilda växa upp. Han o hans fru har alltid funnits där i vått och torrt för oss.

Det var en självklarhet att det skulle vara Han som döpte!

Präster är ju vana med att finnas med i glädje o i sorg!

Man tror att de är "härdade" att de fixar allt hur enkelt som helst. Ett dop är ett dop, punkt slut!

MEN nu hände nåt som vi inte hade väntat oss.

När Lorentz stod där o talade om att han känt Matilda länge, att Matilda nu blivit stor och fått ett eget barn, som han skulle döpa.

Då blev han helt tyst, han kom liksom av sej!

Han blev så rörd!!!

Ögonen tårades på honom, åhhh JAG blev så rörd av att se honom!

Tack Lorentz!!

Du är en klippa! Vi är så glada att du finns!


Sen var vi oxå väldigt glada att vår kära Leif Hall kom och spelade för oss. Han åkte hela vägen från Björklinge till Tuna tur o retur för att spela två psalmer! Det gör han för att han tycker så mycket om Vår Matilda!!!

Är inte det vänskap så vet inte jag!!!!


Så har vi ju alla trevliga människor som kom på Lilla Alexis dop!

Det va så kul att NI kom.

Älskade lilla farmor Mary, 89 år!

Tack för att du kom!!


Så va det vi i köket!!!

haha vilka trevliga människor!!

Åke och Maggan!!

Roligt har vi när vi är tillsammans!

Ni är så stört sköna, vi trivs så bra tillsammans med er!


"VEM VA DET SOM KASTA"????

Hihihi

MAGGAN DIN TOKA!!!


Hoppas vi får träffas snart igen o prata och ta ett glas vin kanske!

Ni är toppen iaf!


Aleixs!! 

Vilken underbar liten tjej! 

Glad o go!

Alltid glad, gråter sällan.

Gråter hon, ja då vet vi att hon är hungrig, har blöt blöja eller är jättehungrig!


Sen är hon lite unik på annat sätt oxå, Hon Sover hela nätterna!!

Det har hon gjort sen hon föddes!

Inte många som gör de! Ja inte är det många, jag vet för jag har ju själv fyra barn! Jag tycker mina små  har varit duktiga, men nog har de vaknat nån gång per natt.

Men den här lilla hon bara sover o sover! Jag säger till föräldrarna att de ska va glada så länge det varar!

En vacker dag, har hon andra vanor. NÄR det händer vet man  aldrig, men ATT det händer DET är ett som är säkert!


Just nu har jag den lilla familjen här hos oss.

I morse kom Pappa Kimmie in med lillan till mormor o morfar!

Hon satt länge o pratade o jollrade!

Sen blir hon tvärtrött, så då fick hon ligga i mormor´s säng o då somnade hon snabbt!

Vi sov en stund till, så gick jag upp o Alexis o morfar fortsatte att sova ett långt tag till!

Mysigt! 

Det är en lyxig känsla att få rå om henne så pass mycket som vi får!

Tack Matilda o Kimmie att ni är så generösa o "lånar" ut henne till oss mor/far föräldrar!

Oj nu blev det långt!

Men kanske jag ska försöka skriva lite oftare!

Ja det beror ju på om nån är intresserad, förstås!

Ha det så gott nu så hörs vi!

Kramen!

Mormor Marie! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards