MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Fet och Ful och Femtio

Av Marie - 26 februari 2010 16:57

  

Nu är det så här, att när man blir lite äldre, som jag är då..typ 50,

då är man så gammal att man själv får bestämma över sitt liv!

Nu funderar jag på om jag ska ge tusan i att banta o hålla igen o fundera på VAD jag kan äta eller INTE äta.

Bara äta o må gott, skit i om magen hänger om låren är för tjocka eller hakan får fler kompisar!


Jag vill leva gott, äta gott o må gott!

Jag är gift med världens bästa man! 

Han tycker om mej som jag är, säger han iaf!   


Vem ska jag göra mej till för???

Det är ju JAG som är JAG! 

Jag får ju själv lida för om jag är fet!!

Ingen annan har med det att göra.


Så jag fortsätter..

äta, dricka, o ha det bra!


Nån som har några invändningar???


NU nåt HELT annat!

Jag har ju inte skrivit på några dagar1

Men ojjj..

i tisdags fick jag äran att följa med dottern o mågen till Barnmorskan!!

Där hörde jag lilla bebisen hjärta picka på.

ÅHH va mysigt!

Förra gången jag hörde ett sånt ljud var när lilla Märta låg i mamma Hanna´s mage.

Tänk att få följa med o lyssna så där!

Vad jag önskar att min mamma hade fått följa med o lyssnat på sina barnbarn.

Men det var ju inte så då!

Men jag är glad och tacksam att jag fått uppleva detta.

Tack älskade ungar!

Tror inte ni förstår hur tacksam jag är!

TACK!!


Så har det hänt nåt kul till!

Jag har skaffat mej en ny dator!

Wiii

äntligen

som jag har längtat.

Nu har jag en fin svart laptop!!

Så lättskriven den är!

OCH framför allt snabb!!!

Nu järnspikar går det undan!!

Hahahahah..

Nu väntar jag på gubben som är och handlar.

Dottern o mågen kommer o äter.

Sen kommer Kusiner till barnen o en av dem´s lilla bebis!!

Ikväll blir det mys till let´s dance!!

Mysa bebis!!!

Wiiii!!!


Ha det gott och tack för ordet!!

Tar mej oxå lite godis ikväll..för här ska inte bantas!


 
 
Ingen bild

Raija

26 februari 2010 20:32

Så länge du trivs med dig själv så ät o drick vad du vill, tror inte vi är skapade att ständigt späka oss, och tycker Arne du är vacker så njut. John tycker att jag är fin som jag är så får jag väl njuta av det

 
Av Irja.

Av" title="http://bloggplatsen.se]Av" target="_blank">bloggplatsen.se]Av Irja.

26 februari 2010 23:00

Hej Marie !!!
Man blir vad man äter,,,Ler ....Med åren förändras man ju,men en ideal vikt är inte så dummt att ha,om man diffar några hg hit eller dit göt inte så mycket,man behöver inte vara på GYM var eviga dag, promenader åka skidor simma räcker gott och väl,man gör det man tycker om, helt enkelt.....Huvudsaken är att man själv mår bra,vad andra tycker det ski...r jag fullkommligen i.... Det är ju extra kilon som mannen får som bonus,det är ju bonus hit och dit.........I allting annat också.....HA en trevlig helg .....FÅNGA DAGEN ......DAGEN GÅR EJ I REPRIS.....KRAM IA....

http://40-Talisten bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards