MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

50 år och rynkig!!

Av Marie - 19 februari 2010 11:07

  

Så var det åter en ny dag!!

Kände mej så gammal i morse när jag vaknade, skrynklig o rynkig!

Tog fram kameran o tog en bild för att intala mej själ att så inte va fallet!

Ja ni får själva avgöra!!


Måste nog sminka mej lite innan jag åker till jobbet oxå!!

Jaja..sånt är livet, vi kommer alla att bli skrynkliga o rynkiga!

Men jag är ju det redan, hörde ju det av lilla Jonte 8 år som sa i våras:

Jaha ska hon fylla 50? Det är därför hon är så rynkig då!!!

hahaha lilla busunge där!

Men som man säger, av barn o fyllon får man höra sanningen!

Bara att inse fakta!

Har man passerat 50 så är det utför!

Inte som störtlopp, utan mer som slalom! 


Bebisen låter vänta på sej!!

Lite förvärkar inatt...men inget mer än så!

H*N bestämmer själv än så länge när det är dags!

Men mormor ska ta ett snack med karate kid, och tala om att om man väntar för länge med att komma ut, så blir det igång sättning på förlossningen, och de är inge kul!!

Så sätt fart, kom ut själv, och gör det snart!!

VI LÄNGTAR EFTER DEJ!!!


Nu ska jag sminka till mitt rynkiga face!

Så ska jag slå ihop några sockerkakor och ta med till jobbet!

Så vi hörs en annan dag!!!

Ha det gött, kissa blött!

BYE!


 
 
Ingen bild

Johanna

19 februari 2010 13:17

Hihi
Ja man får höra de mesta från honom (jonte)..
-Tror mamma har blivit lite tjock ja.. :)

 
Av Irja.

Av" title="http://bloggplatsen.se]Av" target="_blank">bloggplatsen.se]Av Irja.

21 februari 2010 14:40

Bästa Marie !!!
All ålder har sin förtjusning,,,man är inte äldre än vad man gör sig till....själv är jag 60+ ,men känner mig som sjutton....LER...tag det povitivt... Kram IA....VÄLKOMMEN och titta in ,om du vill KRAM IA....

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Fia

Fia

3 mars 2010 23:55

Hittade just din blogg! Du är för skön! Önskar dig allt gott! Rynkor och hakor, rumpor och magar visar bara att man lever! Och det ska man göra varje dag eller hur!? Kramar Sofia Konttijärvi

http://tivastassar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards