MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Lördag i Skarpis!

Av Marie - 14 februari 2010 22:56

Åhh vilken härlig helg jag fick! 

Fredag kommer dottern med sambo in o äter, vi åker sen o shoppar lite...inget märkvärdigt. Bara små saker! Men kul ändå.

Hem  o fikar o tittar på lets dance! Så roligt att ha sällskap vid tv:n!


Prata o skratt och kladdkaka!!! Mums, kan det bli bättre?


Lördag är vi bjudna till dotterns svärmor!

Så trevligt, så trevliga människor som va där!

God mat..tänk att sitta o grilla mitt i vintern, i en liten grillstuga!!!

Det var som att vandra på en liten sagostig...vägen fram ledd av marschaller på var sida om vägen till det lilla söta sagohuset som var grillstugan. Utanför fanns en liten söt damm...som nu förstås va täckt med snö och is...men jag kan ju tänka mej hur det ser ut på sommaren!

Så kom man då in i denna söta stuga...runt väggarna på små hyllor fullt med små söta troll o svampar!!! Och så fin belysning förstås!!

Ja det va så mysigt, jag bara satt och njöt! 

Där låg glöden på grillen o va så fin...ovanför på gallret låg kycklingspett och grillad fläskfile´. Potatisgratäng, sallad, tzatsiki och gott vin!!!!

Vilken kväll!!!

Sen blev det fika inne, med bullar o tårta...chips dipp ölkorv, ost o kex....och mer vin förstås!!! Sååå ompysslade vi var! Vår värdinna satt knappt ner alls, hon sprang o plockade o bjöd oss, var så mån om att vi skulle ha det bra!!

Ja det hade vi verkligen!!! Fanns då inget att klaga på!!

TACK tack kära vänner!

Vad jag är glad att få ha er som vänner!

Nu menar jag er alla fyra!

Åke och Maggan, Benita och Anders!!!

Jag är så glad att Matilda fått er som familj! Det betyder mycket för mej oxå..jag vet att hon är trygg med er alla! Jag såg att ni alla tycker om och bryr er om henne! Lika mycket som vi bryr oss om och tycker om Kimmie!

Tack för en helt underbar kväll!

Jag hoppas jag kan bjuda igen nån annan gång!!!

Bästa helgen på länge!!! 

TACK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards