MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Snart mormor!!

Av Marie - 4 februari 2010 13:53

  

Sitter och tänker på att mitt yngsta barn snart ska få ett eget litet barn!

hur hänger det ihop, det va ju inte länge sen hon själv var liten tjej och började skolan! Minns kvällen innan hennes första skoldag...oj så nervös hon var!! Stackars liten. Hon till och med låg i sängen o grät!!  Det va det värsta hon varit med om, sa hon...lilla gumman. Tänk att vissa minnen sitter så starkt kvar.

Men sen va det iaf en mycket stolt flicka som kom hem från skolan!!!

Allt hade gått bra!!!

Ja så rullade åren på.......mycket har hänt....men NU är hon så höggravid som hon bara kan bli!!! Hon har en stor fin magen!!

De sista åren har varit så omtumlande för oss..mycket har hänt.

Först blev jag farmor!!!!!!

Sen blev det Flytt och försäljning av hus, köp av lägenhet, Magnus o Hanna som oväntat flyttade upp till Skellefteå, Joakim som skaffat sej hus i Gimo, Daniel som flyttat till Gimo in i Joakims lägenhet o hyr den, Matilda blir gravid och flyttar till Östhammar, jag får nytt jobb och kommer att säga upp min tjänst på gamla jobbet. 

Det är mycket som har hänt, eller hur???

Men jag trivs med tillvaron nu..jag kommer på mej lite då o då, med att  bara känna mej lycklig av att ha flyttat in till stan. Slippa hemska människor, slippa se dem varje dag o bli på dåligt humör! 

INGEN kan föreställa sej hur hemskt det har varit!! 

Jag är så tacksam att nu slippa det! TACK!!!   


Nu ska jag åka iväg och få hjälp att klippa klorna på lilla hunden!!!

Det är verkligen på tiden!

Tack för ordet!!! 

Och om någon missat det så är jag så förväntansfull inför att bli mormor!!!! 

Kram på er alla!!!!


"Alla kan ju inte älska alla här i världen, och i synnerhet så har jag svårt att älska er!!!" Povel Ramel   


 
 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

4 februari 2010 14:36

Va härligt att få ett litet älskat barnbarn! Grattis! ha en bra dag!/kram

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Janina

4 februari 2010 14:57

Naaa, vilken FIN blogg jag har hittat har! Har last igenom det mesta och maste saga att du varkligen ar en flackfri mamma, farmor, fru och snart mormor! Jag ar glad for er allas skull! :) Jag ska borja lasa din blogg! Du kan ju alltid titta inom min om du kanner for det, www.Janineeonelifeliveit.bogspot.com :)
Kram pa dig Marie!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards