MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

pokerfejs???

Av Marie - 29 januari 2009 21:27

Syns det utanpå mej att jag har humor?

Står det skrivet i min panna eller? 

Efter morgonens besök i Ica Vallby undrar jag ?? Stannade där iaf för att inhandla mjölk o fikabröd till jobbet! Såg att de hade fina clementiner, så jag beslöt mej för att köpa ett gäng. På andra sidan fruktdisken står en av affärens anställda, en kvinna som jag inte känner, har aldrig pratat med, ja förutom hej o så...men inget mer. Hon håller på att packa upp bananer.

När jag stått där en stund, lyfter hon upp ett bananetui, en sån som man kan lägga sin banan i för att den inte ska bli mosad. Hon säger: titta vilken bra grej! Ja säger jag, dom där är bra. Mmmmm mumlar hon, jag har funderat på om man skulle köpa en sån till karl´n i farsdagspresent! VA..va sa hon??? Jag blir helt paff, varför säger hon så till mej, jag känner henne inte!

Tänk om jag varit världens ragata! En stram kärring som inte tålde skämt!

Men tack och lov det är jag inte, jag tål skämt, hon måste ha sett det!

Jag är ju inte sämre än att jag svarar med samma mynt. - Men tänk om den är för liten då och ligger där  o skramlar? Ja, säger hon, men då får man lägga bomull i och bädda om den! Åhh vilken tokig människa! Med ett leende åker jag vidare till jobbet, härliga människor finns i ICA Vallby.

Tack för att ni finns!

En annan som gjorde mej glad idag va en farbor på ICA Alundahallen. (hur jag springer i affärerna då)  Han skulle gå förbi mej o jag frågade om han kom fram...-JaaaDååå säger han finurligt, för du hade inte alls nån stor rumpa! HAHA vilken gubbe va? TACK så mycket för dom vänliga orden, sa jag!! Man måste tacka för komplimangerna, dom kommer inte så tätt numera. Så även om gubben va runt 70 så gjorde han mej gald. Tack ska du ha Gubben på Ica Alundahalle!! 

Sen det tredjeämnet för idag är att vågen visade -1,7 kg!!! Yes..sakta men säkert, jag ska klara av det!!!

God natt mina kära! Tack för att NI finns! Va rädd om er!

//Marie



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards