MiaMarie´s tankar och dagar

Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Uppsagd på grund av sjukskrivning????

Av Marie - 21 januari 2009 21:11

Åh va roligt det var, min kära Annica med familj kom över o fikade ikväll. Dom är så mysiga. Ida har blivit en mycket mer social tjej, glad, pratig, jättefin tjej, den familjen gillar jag verkligen. Idag hade vi p-möte på "hemlig" plats. Det var helt ok, kul studiebesök, god mat!

Nu har jag varit viktväktare i en vecka! på fredag ska jag gå o väga mej igen! Undrar just hur det har gått, har kollat lite på vågen här hemma ..men jag ska spara nu tills på fredag. Det är spännande! Men tänk om, "FASA" jag inte har gått ner något! Jag kankse har gått upp! Det kan man ju göra..då dränker jag mej!! Det lovar jag, jag skulle inte klara det! Jag har kämpat o varit jätteduktig, inget godis, inget fikabröd. Bara macka på morgonen o då grovt bröd. Det måste ge resultat...... återkommer på fredag om resultaatet. Lovar att skriva innan jag dränker mej! ;P


Imorgon är det Allvar! Jag ska på möte med chefen och facket! Jag ska få min dom! Kanske! Nää men det är så att min arbetsgivare vill säga upp mej pga att jag är halvtids sjukskriven, grejen är den att jag vill gå tillbaka nu o jobba heltid, men KAN inte göra det på grund av sjukdom. Så jag och försäkringskassan har försökt begära att de ska omplacera mej. Men icke, det går inte säger ledningen. Det finns inga andra arbetsuppgifter för mej. Nu har jag blivit erbjuden nåt otroligt bra...tycker arbetsgivaren! - Säg upp dej, du har tre månaders uppsägningstid, och du får full lön den tiden!! WOOW vilket erbjudande!! Det är så man jublar, eller??

Näää inte alls! Jag känner mej mutad! Jag tänker INTE säga upp mej, det är då en sak som är säker! Nej dom får allt avskeda mej isf! Eller ge mej ett ordentligt avgångsvederlag. Det fick en annan som slluta! TRE år fick han fullt betalt! Varför ska jag nöja mej med tre månader då? jaja vi får se! Men jag berättar mer i morgon. Önska mej lycka till nu! Håll tummarna för mej kl 13.30 i morgon tack!

Det är allt för nu, hunden gnäller och vill ut!

Krama varandra! ha det gott mina kära!

Marie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 november 2011 22:54

OJJJJJ!!! Såg just att jag inte bloggat sen i september!! Skandal! Varför har jag itne de då tro? Jaaa jag har jobbat mycket! Men det kan ajg ju inte bara skylla på,  då det finns fler timmar på dygnet än då. Nää jag har väl bara inte h...

Av Marie - 30 september 2011 20:03

Ja så där är det.... men nu är jag iaf hemma men åker o jobbar imorgon igen. Fått jobba 3 pass mer än vad schemat visade! Det är man ju superglad för! Skulle ha jobbat endast 13 timmar, men veckan kommer att sluta på ca 35 timmar! Det är ...

Av Marie - 12 september 2011 23:34


Vet ni hur underbart det känns att känna hur ni bryr er och känna era värmande kramar!!  Det betyder mycket! Dels får jag läsa oxå att jag inte är ensam...det vet jag förut, men det känns ändå skönt att veta! Jag känner att jag har många därute...

Av Marie - 11 september 2011 22:30

.....och det är svårt att andas, känns det hopplöst igen. Ska det nu börja igen? Nej jag hoppas verkligen inte det.  Man säger att man ska kunna Stoppa det....men HUR gör man då? När tankarna mal och magen är i uppror. Det kryper inne i arm...

Av Marie - 2 september 2011 21:36


Så är man då äntligen långledig. Det är ju sjuk skönt faktiskt. Börjar känna av att jag har jobbat såå mycket denna sommar. Inte mycket till ledighet heller. 11 dagar. Men nu har jag äntligen 4 dagar att andas på. Ska verkligen försöka att gö...

Ovido - Quiz & Flashcards